Медіаграмотність: практичні навички

Безкоштовно
course image
Записатись на курс
  • Доступно постійно
  • Мова курсу українська
  • Сертифікат по закінченню
  • Курс триває 4 тижні , 30 годин.

Про курс

Підвищення кваліфікації Адаптація до нових реалій

Цей курс – авторська розробка відомого політолога, викладача, автора досліджень гібридної війни Євгена Магди. Курс присвячений медіаграмотності та головним викликам сучасного світу – дезінформації та фейкам.

Мета курсу – надати слухачам зручний інструментарій для вивчення медіаграмотності заради втілення його принципів та засад в українському суспільстві.

У цьому курсі ви дізнаєтесь:

  • Що таке інформація і за якими законами вона розвивається?

  • Якими є наслідки інформатизації?


  • Чи можна регулювати інформаційний потік в сучасному світі?

  • Яким є вплив дезінформації?


  • Як працюють основні методи дезінформування?


  • Чим загрожує дегуманізація?


  • На якій глибині інформаційного океану починають загрожувати фейки?

  • Що сприяє поширенню фейків?


  • Чому вплив фейків є потужним та як навчитися їх розпізнавати?

  • Значення медіаграмотності у сучасному світі.



Крім теоретичної частини, курс містить численні практичні приклади. Його доцільно пройти кожному, хто зацікавлений у критичному сприйнятті інформації в сучасному світі.

Інформація та погляди, викладені в цьому онлайн-курсі , є точкою зору авторів і не обов'язково відображають офіційну думку Міністерства закордонних справ Чеської Республіки

Цей курс підходить для

журналістів

які прагнуть вдосконалити свої навички розпізнавання фейків та дезінформації у медіапросторі.

викладачів

які хочуть інтегрувати медіаграмотність у навчальні програми та навчити своїх учнів критичному мисленню.

громадських активістів

які мають на меті боротися з дезінформацією та формувати суспільний запит на правдиву інформацію.

студентів

які цікавляться темою медіаграмотності та бажають здобути практичні навички для роботи з інформаційними потоками.

держслужбовців

які відповідають за інформаційну безпеку та хочуть розуміти, як працює дезінформація та як її уникати.

всіх

хто цікавиться, як ефективно використовувати медіаресурси, захищати себе від маніпуляцій та впливу фейків в умовах сучасної інформаційної війни.

Програма курсу

Тема 1. Інформація в сучасному світі, її значення та вплив

4 лекції · 1 години

  • Відеолекція 1.1
  • Відеолекція 1.1, продовження
  • Відеолекція 1.2
  • Відеолекція 1.3
Тема 2. Дезінформація. Середовище і явище

4 лекції · 1 година

  • Відеолекція 2.1
  • Відеолекція 2.2
  • Відеолекція 2.3
  • Відеолекція 2.4
Тема 3. Що таке фейки?

4 лекції · 1 година

  • Відеолекція 3.1
  • Відеолекція 3.2
  • Відеолекція 3.3
  • Відеолекція 3.4
Тема 4. Медіаграмотність: Навіщо? Як? Коли?

3 лекції · 1 година

  • Відеолекція 4.1
  • Відеолекція 4.2
  • Відеолекція 4.3
Лекції експертів - гостей курсу

5 лекції ·

  • Лекція Романа Бочкали, Заслуженого журналіста України
  • Лекція Дмитра Плахти, журналіста, блогера та громадського активіста
  • Лекція Альони Романюк, журналістки, медіа-експертки, тренерки
  • Лекція Олени Голуб, медіа-експертки
  • Лекція Юрія Голика, радника голови ДніпроОДА
Тема 5. Вплив медіа на людину. Погляд психолога

·

  • Відеолекція 5.1
  • Відеолекція 5.2
  • Відеолекція 5.3
  • Відеолекція 5.4
  • Відеолекція 5.5
  • Відеолекція 5.6
  • Відеолекція 5.7
  • Відеолекція 5.8
  • Відеолекція 5.9
  • Відеолекція 5.10
  • Відеолекція 5.11
  • Відеолекція 5.12
  • Відеолекція 5.13
Тема 5. Вплив медіа на людину. Погляд психолога. Частина 2

3 лекції · 1 година

  • Відеолекція 5.14
  • Відеолекція 5.15
  • Відеолекція 5.16
Лекції експертів - гостей курсу

·

  • Лекція Кирила Бескоровайного, редактора науково-популярного журналу «Куншт»
  • Лекція Марини Дорош, експертки Українського Інституту Медіа та Комунікації
  • Лекція Олени Чуранової, фактчекерки у StopFake.org та медіаекспертки у ІМІ
  • Погляд Бориса Васильєва, головного редактора інформаційного мовлення 11 каналу (Дніпро)

ПРО АВТОРІВ

Євген Магда

mentor image

Кандидат політичних наук.

Любов Найдьонова

mentor image

Доктор психологічних наук.

ГОСТІ КУРСУ

Роман Бочкала

mentor image

Заслужений журналіст України.

Олена Чуранова

mentor image

Фактчекерка в проекті StopFake.org.

Юрій Голик

mentor image

Радник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

Олена Голуб

mentor image

Авторка серії методологій контент-аналізу медіа.

Кирило Бескоровайний

mentor image

Головний редактор науково-популярного журналу «Куншт».

Марина Дорош

mentor image

Журналістка та медіатренерка.

Альона Романюк

mentor image

Журналістка, медіа-експертка.

Борис Васильєв

mentor image

Головний редактор інформаційного мовлення 11 каналу

Дмитро Плахта

mentor image

Журналіст, блогер.

Маєте питання?

Курс безкоштовний?
Курс повністю безкоштовний. Викладачі можуть рекомендувати навчальну літературу, щоб ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що вам знадобиться – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.
Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?
Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення.
В який час будуть проходити заняття?
Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.
Які компетентності вдосконалюватимуться та набуватимуться під час курсу?
Загальні: знання й розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Фахові: професійно-педагогічна, інформаційно-комунікаційна, інноваційно- дослідницька, методична, компетентності з інформальної освіти та професійно-особистісного розвитку, мовленнєва, цифрова, емоційно-етична компетентність; андрагогічна компетентність — уміння визначати освітні потреби та запити, враховувати особливості мотивації, процесу навчання, застосовувати технології модерації, фасилітації, супервізії, визначати результати навчання, спонукати до рефлексії; володіти технологіями науково методичного супроводу освітнього процесу в умовах реформ і соціальних трансформацій; здатність оцінювати рівень професійної компетентності.

Не знайшли відповідь?

Центр допомоги

Нові курси

Дивитися всі