Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти

Безкоштовно
course image
Записатись на курс
  • Доступно постійно
  • Мова курсу українська
  • Сертифікат по закінченню
  • Курс триває 80 годин

Про курс

Підвищення кваліфікації Психологія

Булінг (цькування) – тривожна тенденція, особливо для сучасного дитячого середовища. За результатами дослідження, проведеного UNICEF у 2017 році, 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу (цькування) впродовж останніх трьох місяців, а 24% дітей стали жертвами цього явища.

За даними опитування HBSC 2018 року, серед дітей віком від 10 до 17 років 35% опитаних упродовж останніх двох місяців брали участь в ображенні/приниженні або знущанні з інших, 37,9 % були жертвами образ, знущань та принижень інших підлітків.

Результати опитування U-Report відбивають найрозповсюдженіші причини булінгу (цькування): ігнорування дорослими булінгу (цькування) (39%) та особливості характеру певних дітей (26%).

Це поширена проблема в сучасному українському суспільстві, і найгостріше воно постає в освітньому середовищі, де дитина проводить більшу частку свого повсякденного життя.

Мета курсу – навчити освітян розпізнавати ситуації булінгу (цькування) та вчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищі.

Що таке булінг (цькування)? Які його прояви? Які причини та наслідки булінгу (цькування)? Як правильно реагувати вчителю/вчительці, учню/учениці, коли він/вона стають учасниками ситуації? Як організувати системну роботу з протидії та попередження булінгу (цькування) в закладі освіти? Як діагностувати наявність булінгу (цькування) в колективі? Який алгоритм дій у разі його виявленні? До кого звертатись по допомогу? Які практичні інструменти має знати кожен на випадок, якщо він/вона стає учасником булінгу (цькування) в освітньому процесі? Як вчителю вберегти себе від вигорання під час роботи з ситуацією? Як запровадити системну протидію булінгу (цькування) в закладі освіти? Які практичні інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти? На ці та інші питання ми намагатимемось відповісти в курсі.

Якщо відеолекції, презентації, конспекти не допоможуть слухачеві знайти відповідь на його питання (з урахуванням багатоманітності нашого українського життя, це цілком можливо), учасники курсу зможуть поставити питання на форумі та отримати рекомендації чи додаткову інформацію від авторів курсу або співслухачів.

Крім того, ви можете вже зараз поставити своє питання розробникам курсу (свої питання надсилайте на адресу [email protected]

Якщо ви бажаєте знати, як правильно діяти, якщо ваша дитина стала учасником булінгу (цькування), якщо ви працюєте в закладі освіти та щодня стикаєтесь з подібними випадками та не знаєте, як це правильно зупинити та попередити, якщо ви керуєте закладом освіти і не знаєте, як створити безпечне освітнє середовище, вільне від будь-яких проявів насильства та булінгу (цькування), то цей курс для вас.

Важливо! Цей курс допоможе опанувати базові практичні знання для роботи з ситуацією булінгу (цькування) в закладі освіти та створити систему запобігання випадкам.

Курс розраховано на 80 годин навчання (50 теоретичних та 30 практичних), які будуть зазначені на сертифікаті про успішне завершення в разі опанування всіх матеріалів.

Цей курс підготовлений в рамках створення національної системи протидії та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти Міністерством освіти і науки України за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та українського громадського проекту масових відкритих онлайн-курсів Prometheus.

Партнери та донори курсу

Цей курс підходить для

вчителів та педагогів

які хочуть навчитися розпізнавати ситуації булінгу та знати, як правильно реагувати на його прояви в класі.

директорів та адміністрації шкіл

які бажають впровадити системну протидію булінгу в закладі освіти, розробити ефективні стратегії запобігання цькуванню.

шкільних психологів та соціальних педагогів

які працюють з дітьми та підлітками і прагнуть отримати практичні інструменти для виявлення.

батьків

які хочуть знати, як правильно діяти, якщо їхня дитина стала учасником булінгу, та як захистити її в освітньому середовищі.

студентів педагогічних спеціальностей

які готуються до майбутньої роботи в освіті і прагнуть отримати знання про протидію булінгу.

громадських активістів та організацій

які займаються проблемами насильства в школах і хочуть навчитися ефективним методам попередження.

всіх

хто цікавиться проблемою булінгу: які хочуть зрозуміти механізми його виникнення, дізнатися про причини та наслідки, а також освоїти способи ефективної протидії.

Програма курсу

МОДУЛЬ 1. Булінг (цькування) як явище, його форми та учасники.

5 лекції · 2 години

  • Булінг (цькування) в закладі освіти.
  • Форми та види булінгу (цькування).
  • Форми та види булінгу (цькування).
  • Учасники булінгу (цькування).
  • Наслідки булінгу (цькування).
МОДУЛЬ 2. Організація протидії та попередження булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

3 лекції · 1 година

  • Комплексний підхід до попередження та протидії булінгу (цькуванню) у закладах освіти.
  • Розробка плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти.
  • Повноваження та обов’язки працівників закладу освіти з попередження та протидії булінгу (цькуванню).
МОДУЛЬ 3. Діагностика булінгу (цькування) в закладі освіти.

7 лекції · 2 години

  • Загальна структура діагностичного модуля та індивідуальна діагностика.
  • Діагностика шкоди фізичному і психічному здоров’ю, спричиненому булінгом (цькуванням).
  • Доведення випадку булінгу (цькування) і поширені помилки.
  • Ігрові методи діагностики булінгу (цькування) в групі/класі.
  • Початкова діагностика ситуації булінга (цькування) в закладі освіти.
  • Загальний моніторинг протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.
  • Діагностика кібербулінгу та інформаційної безпеки в закладі освіти.
МОДУЛЬ 4. Протидія булінгу (цькуванню).

6 лекції · 1 година

  • Загальні засади протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.
  • Правила роботи або як не слід працювати з випадком булінгу (цькування).
  • Заходи з протидії булінгу (цькуванню) з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку (4-8 років).
  • Робота з дітьми середнього віку (9-15 років).
  • Робота з дітьми старшого віку та молоддю (16-21 років).
  • Екологічність роботи з протидії булінгу (цькуванню). Робота з власними переживаннями.
МОДУЛЬ 5. Профілактика та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти.

6 лекції · 2 години

  • Підходи до профілактики булінгу (цькування) в закладах освіти.
  • Чому треба навчати дітей задля запобігання ситуації булінгу (цькування).
  • Підтримка дітей з особливими освітніми потребами.
  • Навички стабілізації емоційного стану вчителя.
  • Інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти.
  • Програма профілактики і протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

Укладачі курсу

Наталія Тілікіна

mentor image

Заступник директора з наукової роботи.

Любов Найдьонова

mentor image

Експерт з питань медіапсихології та протидії кібербулінгу.

Єлизавета Коваль

mentor image

Експертка Інституту миру і порозуміння.

Ганна Усатенко

mentor image

Тренер освітніх та соціальних проектів

Ірина Скорбун

mentor image

Керівник освітнього проекту.

Менеджер проекту

Савицька Оксана

mentor image

Державний експерт Директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти і науки України

Запрошені спікери курсу:

Микола Кулеба

mentor image

Уповноважений Президента України з прав дитини;

Анастасія Дьякова

mentor image

Національний експерт із захисту дітей від насильства

Дмитро Щебетюк

mentor image

Засновник ініціативи "Доступно. UA".

Маєте питання?

Скільки коштує курс?
Курс є повністю безкоштовним. Викладачі можуть рекомендувати навчальну літературу, щоб ви могли поглиблено вивчити будь-яку тему, але й доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.
Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?
Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення.
В який час будуть проходити заняття?
Відеолекції, завдання та форум курсу будуть доступні в будь-який час.
Які загальні компетентності вдосконалюватимуться або набуватимуться під час проходження курсу?
Загальні: здатність співпрацювати з іншими людьми, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, ініціативність

Фахові: професійно-педагогічна, інформаційно-комунікаційна, емоційно-етична компетентність.

Не знайшли відповідь?

Центр допомоги

Нові курси

Дивитися всі