Практична соціологія для професіоналів медіа

Доступно постійно

Безкоштовно
course image
Записатись на курс
  • Доступно постійно
  • Мова курсу українська
  • Сертифікат по закінченню
  • Курс триває 30 годин

Про курс

Медіо Розвиток мислення

Цей розробили дві фахові асоціації – «Українська Асоціація Маркетингу» та «Українська Асоціація Медіа Бізнесу». Мета курсу - навчити базовим інструментам вивчення аудиторії та покращити якість медіа контенту, зокрема в локальних ЗМІ. Кінцевою метою є забезпечення громадськості об’єктивною інформацією та зменшення кількості випадків маніпулювання громадською думкою.

Лекції та практичні завдання курсу допоможуть налагодити ефективну взаємодію з фаховими соціологами, навчать професійно аналізувати результати соціологічних досліджень та проводити власні міні дослідження. Ми не ставили завдання зробити журналістів фахівцями з соціології. Натомість професійні експерти та лектори доклали зусиль, щоб надати вам необхідний мінімум знань та вмінь, які застережуть від серйозних помилок та, як наслідок, убезпечать аудиторію від маніпуляцій.

Курс складається з трьох блоків.

  • Блок 1. – Що треба знати, щоб самостійно провести (соціальне) міні-дослідження.

  • Блок 2. – Як працювати з даними соціологічних досліджень?

  • Блок 3. – Яких помилок уникати при роботі з аудиторією. Як створювати контент, що користується попитом, і не потрапляти в пастку маніпуляцій.


Курс динамічний, інноваційний та цікавий. Його тривалість не перевищує 30 годин. Ми записали для вас відео лекції, підготували тести для перевірки знань, створили можливості для обговорень та дискусій.

Проєкт здійснено за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.Погляди експертів та учасників заходу не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

Партнери та донори курсу

Цей курс підходить для

Журналістів

які прагнуть покращити свої навички у проведенні соціальних досліджень та аналізі даних, щоб створювати об'єктивний контент.

Редакторів

які бажають навчитися працювати з результатами соціологічних досліджень та уникати маніпуляцій при підготовці матеріалів.

Дослідників

які хочуть краще взаємодіяти з фаховими соціологами та проводити власні міні-дослідження для підвищення якості медіа контенту.

Студентів журналістики та медіа

які бажають отримати базові знання

Програма курсу

Модуль 1. Що треба знати, щоб самостійно провести соціальне міні-дослідження

6 лекцій · 6 годин

  • Чому ми вирішили розробити такий курс. Відповідальність журналіста. Відповідальність дослідника. Стандарти та Кодекси дослідників.
  • Види соціологічних досліджень: кількісні та якісні. Програма соціального дослідження та вимоги до неї. Складання плану дослідження. Самостійна організація та проведення соціального дослідження – переваги та обмеження. Про що можна дізнатись із такого дослідження. Межі використання
  • Методи соціологічних досліджень. Спостереження, аналіз документів (в т.ч. контент-аналіз), опитування (онлайн), фокус-група, експертне опитування. Тріангуляція даних
  • Кабінетне дослідження. Звідки взяти готову інформацію про соціальні процеси, тренди та явища? Моніторинг, архіви соціологічних даних (Національний банк соціологічних даних «Київський Архів»), сайти міжнародних порівняльних досліджень, міжнародні рейтинги. Пізнавальні можливості кабінетного дослідження
  • Як правильно скласти опитувальник. Структура / композиція анкети. Типи запитань та правила їх формулювання. Типові помилки та способи їх уникнення. Аналіз якості анкети.
  • Дослідження соціальних явищ онлайн. Створення онлайн анкети (Google Forms). Як розмістити опитування в мережі, на власній сторінці.
Модуль 2. Як працювати з даними соціологічних досліджень?

6 лекції · 6 годин

  • Як взаємодіяти з дослідницькою агенцією
  • Що таке вибірка і навіщо вона потрібна? Типи вибірки. Репрезентативність. Яка вибірка у вашому опитуванні?
  • Специфіка опитувань у передвиборчий період. Екзит-поли.
  • Інтерпретація електоральних рейтингів – типічні помилки.
  • Медіаландшафт та медіаспоживання в Україні.
  • живання: сегментація аудиторії та фокус на місцеві медіа
Модуль 3. Робота з аудиторією. Відповідальність журналіста за правильно подані дані

6 лекції · 6 годин

  • Дані та інтерпретація даних. Що можна очікувати від соціологічних досліджень. Як не перекручувати результати. Які помилки при проведенні дослідження призводять до недостовірного результату при опитуванні
  • Застосування досліджень аудиторії як інструменту для розвитку медіа – кращий контент, більше охоплення та залучення аудиторії, збільшення продажів реклами, тощо.
  • Аналіз аудиторії соціальних мереж та сайтів. Загальна характеристика аудиторії різних соціальних мереж. Динаміка їх поширення в Україні. Методи та програмні сервіси аналізу аудиторії соціальних мереж та сайтів
  • Проведення опитування в соціальних мережах та тематичних групах власними силами. Можливості й обмеження досліджень та опитувань в соціальних мережах та тематичних групах. Напрями досліджень в соціальних мережах та тематичних групах. Складання та розміщення анкети в соціальних мережах та тематичних групах. Аналіз отриманих результатів та формування висновків
  • Як не перетворитися на маніпулятора громадською думкою, подаючи аудиторії результати досліджень. Кодекс журналістської етики та вимоги до подання інформації за результатами досліджень.
  • Практична сторона: як саме вивчати свою аудиторію? Опитування, залучення до обговорень, вивчення статистики

СПІКЕРИ КУРСУ

Ірина Лилик

mentor image

Президентка «Українська Асоціація Маркетингу»

Олексій Погорелов

mentor image

Президент «Української Асоціації Медіа Бізнесу»

Геннадій Коржов

mentor image

Кандидат соціологічних наук, доцент,

Андрій Федорченко

mentor image

Доктор економічних наук

Максим Єнін

mentor image

Кандидат соціологічних наук

Світлана Винославська

mentor image

Генеральна директорка Kantar Україна

Сергій Солнцев

mentor image

Доктор фізико-математичних наук

Наталя Харченко

mentor image

Виконавчий директор КМІС

Володимир Паніотто

mentor image

Відомий український соціолог

Анна Шахдінарян

mentor image

Директорка по роботі з ключовими клієнтами

Тетяна Костюченко

mentor image

Експертка з досліджень у компанії Info Sapiens

Оксана Яшкіна

mentor image

Доктор економічних наук

Маєте питання?

Курс безкоштовний?
Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все що Вам знадобиться,– доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.
Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?
Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення за підписом викладачів!
В який час будуть проходити заняття?
Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.
Які знання потрібні?
Для участі в курсі не потрібні спеціальні знання, він розроблений спеціально д

Не знайшли відповідь?

Центр допомоги

Нові курси

Дивитися всі