Впровадження інновацій в школах

Безкоштовно
course image
Записатись на курс
  • Доступно постійно
  • Мова курсу українська
  • Сертифікат по закінченню
  • Курс триває 60 годин

Про курс

Менеджмент Публічні службовці

Кожен чудовий вчитель та кожен чудовий навчальний заклад постійно працює над покращенням умов для навчання. Ми сподіваємось, що наші учні будуть навчатись протягом життя, тож і ми як вчителі маємо постійно вчитись та самовдосконалюватись. Цей курс Массачусетського технологічного інституту створено для освітніх лідерів (від вчителів до директорів шкіл), які хочуть впроваджувати інновації у своїх навчальних закладах.

В рамках цього курсу ви пройдете крізь навчання, експериментування та самоаналіз, які допоможуть вам набути впевненості і навичок, необхідних щоб очолити вдосконалення освітнього процесу у вашому навчальному закладі. За допомогою практичних вправ ви разом із колегами створите спільне бачення якісно нового рівня роботи вашої організації, зробите перші кроки для реалізації цього бачення і навчитеся вимірювати прогрес на вашому шляху. Особливу увагу буде приділено розвитку потенціалу школи із акцентом на співпрацю та побудову партнерських відносин із зацікавленими людьми на всіх рівнях. Цей курс засновано на досвіді роботи Джастіна Рейча (Teaching Systems Lab, Массачусетський технологічний інститут) та Пітера Сенджа (Школа управління Слоуна, Массачусетський технологічний інститут).

Наприкінці цього курсу ви розпочнете впровадження ініціативи з покращення навчального процесу у вашому навчальному закладі та навчитесь краще розуміти себе як лідера та агента змін. Ви познайомитесь та налагодите зв’язки із колегами-освітянами, які також займаються цією важливою роботою.

Цей курс створений за фінансової підтримки Microsoft в рамках програми Microsoft K-12 Education Leadership, заснованої для того, щоб надати можливості для розвитку шкільним лідерам в усьому світі. Оригінал курсу доступний на платформі edX

Чому ви навчитеся?

  • Як об’єднати людей навколо спільної ідеї?


  • Як сформувати і вдосконалити бачення змін?


  • Як розпочати впровадження нової освітньої ініціативи?

  • Як працювати разом крізь виклики та перемоги?


  • Як вимірювати результати та змінювати стратегію досягнення змін за потреби?



Дякуємо Яні Ратман та Nova Ukraine за безцінну допомогу у запуску цього курсу українською мовою.

Переклад: Марьяна Черних, Марина Барінова, Ольга Кисіль, Іванна Мельник, Радміла Сегол.

Редактор перекладу: Радміла Сегол. Озвучено українською мовою студією Golden Voice на замовлення Prometheus.

Текст читали Михайло Карпань, Анатолій Зіновенко та Ірина Побідаш. Звукорежисер: Михайло Карпань.

Цей курс підходить для

вчителів

які прагнуть впроваджувати інноваційні методи навчання, об’єднувати учнів та колег навколо нових ідей.

директорів шкіл та адміністрації

які хочуть стати лідерами змін у своїх навчальних закладах та розвивати потенціал школи.

освітніх лідерів

які займаються розробкою та впровадженням освітніх стратегій та прагнуть підвищити свою компетентність.

керівників освітніх проектів

які шукають інструменти та методики для впровадження нововведень у навчальних закладах

шкільних психологів та методистів

які прагнуть працювати над розвитком шкільного середовища

Програма курсу

Тема 0. Вітаємо!

· 2 години

  • Наша місія та сподівання & Знайомство зі співслухачами
  • Навіщо потрібні зміни?
  • Як проходити цей курс
  • Додаткові матеріали
Тема 1. Впровадження інновацій у школах

· 2 години

У цьому розділі ви побачите, як виглядає цикл впровадження інновацій у справжній школі – громадській школі «Mashpee», штат Массачусетс. Ми повернемося до «Mashpee» пізніше у курсі, щоб дізнатися більше від викладачів та керівників. А потім Джастін Рейч та Пітер Сенгі розкажуть вам про ключові інструменти лідерства, які будуть корисними під час впровадження змін.

  • Громадська школа «Mashpee»: Впровадження інновацій
  • Вправа: Бесіда з учнем
  • Керівництво для початківців
  • Додаткові матеріали
Тема 2. Об'єднання людей навколо ідей, що їм небайдужі

· 2 години

Зміни не можуть відбутися ізольовано; вам обов’язково знадобиться підтримка та внесок тих, хто навколо вас. У цьому розділі ми дослідимо природу лідерства як співвідношення між виявленням того, що небайдуже людям, та скеруванням їх у бік продуктивних змін.

  • Вправа: Чотири кути
  • Об’єднання людей
  • Вправа: Мапа взаємодії
  • Спільне бачення
  • Додаткові матеріали
Тема 3a: Бачення змін Тема 3b: Початок роботи

· 2 години

У розділі 3a ми розглянемо, наскільки важливо, щоб школа чи шкільна система мали узгоджене бачення для будь-якої ініціативи змін. Якщо бачення змін не зрозуміло всім у системі, люди почнуть змінюватися в різних напрямках. Ви почуєте, як і чому в громадській школі Бенджаміна Бенекера «Charter» прийшли до впровадження STEM.

  • Вправа: Сценарій Райтборо
  • Узгодженість
  • Вправа: Дослідження бачення
  • Додаткові матеріали
  • Початковий план дій: частина 1 – Коли-небудь: як виглядає неповторність?
Тема 3b: Початок роботи

· 1 година

Як насправді виглядає робота з впровадження інновацій у школах? Яка ваша роль у здійсненні цих змін? Вчителі можуть розпочати роботу, проводячи експерименти у своїх класах, і ці експерименти безпосередньо впливають на життя учнів. Учні можуть відігравати значну роль як допомагаючи впливати на експерименти, так і забезпечуючи відгуки. Керівники, а іноді й представники громади, можуть також розпочати роботу шляхом сприяння таким учительським експериментам.

  • Цикл експериментів та досвіду – внутрішній контур
  • Цикл експериментів та досвіду – зовнішній контур
  • Регіональна старша школа «Sanborn»: Компетентнісна освіта
  • Початковий план дій, частина 2 – У понеділок: конкретні кроки
  • Розмови. Тема 3
Тема 4. Спільна робота з успіхами та невдачами

· 1 година

Ми радимо вам почати працювати спільно шляхом експериментів у своїй практиці, об’єднаних з цінними ресурсами та проведенням нових і складних розмов. У цій темі ви матимете можливість подумати над будь-якими викликами, з якими ви колись стикалися та з якими стикаєтеся під час роботи з іншими. Пітер поділиться інструментами для розуміння того, як подолати ці труднощі та підвищити продуктивні розмови в команді.

  • Громадська школа «Mashpee»: Комунікація та співробітництво
  • Працюємо спільно
  • Завдання: Вправа з лівою колонкою
  • EdVestors: Покращення для шкіл
  • Початковий план дій, продовження
  • Завдання: Контрольні роздуми
  • Додаткові матеріали
  • Розмови. Тема 4
Тема 5: Оцінювання результатів та внесення змін до стратегії

· 2 години

У цій темі Джастін розкаже, чому важливо оцінювати прогрес вашої ініціативи, та подасть ідеї, як це зробити. Ви почуєте думки представників середньої школи «Blake» (Медфілд, Массачусетс), у якій випробувались кілька ініціатив з використанням технологій. А представники громадської школи «Charter» у Кембриджі поділяться досвідом, як вони використовують дані різними способами для покращення навчання.

  • Вимірювання прогресу й коригування
  • Середня школа «Blake» & Виклики вимірювання прогресу
  • Громадська школа «Charter» у Кембриджі
  • Додаткові матеріали
  • Початковий план дій, частина 3: План оцінювання
  • Розмови. Тема 5
Тема 6: Сталі інновації у школах

· 2 години

Останній розділ зосереджується на збереженні сталих інновацій у школах. Ми повернемося до школи «Mashpee», щоб почути про уроки, які вони засвоїли, та їхні плани на майбутнє. Джастін та Пітер розкажуть про школи як навчальні організації. Цей розділ зосереджений на роздумах. Знайдіть час, щоб обдумати свою роботу та її значення для вашого прогресу.

  • Громадська школа «Mashpee»
  • Сталі інновації у школах
  • Вправа: Зробіть власний інструментарій ресурсів
  • Поради з впровадження інновацій у вашій школі
  • Вправа: Раніше я думав так, але тепер моя думка змінилась
  • Додаткові матеріали
  • Завдання 6: Остаточний результат
  • Розмови. Тема 6
Фінальне завдання та висновки

·

ВИКЛАДАЧІ

Джастін Рейч

mentor image

Викладач кафедри порівняльних досліджень.

Пітер Сендж

mentor image

Провідний викладач лідерства.

Маєте питання?

Курс безкоштовний?
Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що Вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.
Якою мовою проходить навчання?
Курс повністю перекладено і дубльовано українською мовою.
Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?
Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення із вказаною кількістю годин навчання.
В який час будуть проходити заняття?
Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.
Які загальні компетентності вдосконалюватимуться або набуватимуться під час проходження курсу?
Загальні: знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти; особливостей процесів викладання і навчання школярів; основних механізмів функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання; способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні здобувачів освіти; критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Фахові: розвинені вміння організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проєктування, оцінювання тощо); конструювати та реалізувати сучасні програми навчання школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій; діагностувати освітній процес і складати індивідуальні освітні маршрути для становлення учня як особистості, громадянина, інноватора; керувати проєктною діяльністю школярів; проєктувати власну програму професійно-особистісного зростання.

Не знайшли відповідь?

Центр допомоги

Нові курси

Дивитися всі