Чи знали ви, що працедавець складає перше враження про вас саме з моменту розгляду ним заявки на вакансію, а точніше — CV та мотиваційного листа? Маючи багаторічний досвід роботи з заявками на вакансії, команда платформи з працевлаштування та рекрутингова агенція Lobby X зібрала поради, які допоможуть справити позитивне враження на працедавця з першого контакту.

  1. Тож як має виглядати CV? Структура та зовнішній вигляд.

Загальні поради
 
  • CV має бути чітко структурованим, легко та швидко читатись;
  • варто використовувати один шрифт для всього документу та його різні стилі (жирний або курсив) там, де необхідно відокремити змістовні блоки;
  • чудовою ідеєю буде створити унікальний шаблон CV: це можна зробити у текстовому або графічному редакторах;
  • кожен пункт списку починайте з маленької літери, розділові знаки наприкінці пунктів ставити необов’язково;
  • зберігайте CV у форматі PDF, назва документу має містити ваше ім’я та прізвище латиницею

    Структура CV

Загалом, CV можна поділити на 7 основних блоків:
  • шапка;
  • розділ «про себе» (summary);
  • досвід роботи;
  • освіта;
  • волонтерська й громадська діяльності;
  • навички та вміння;
  • хобі та інтереси.
1.1 Шапка
Що необхідно вказати в шапці CV?
  • ваше ім’я та прізвище, написані найбільшим розміром шрифту;
  • якісне ділове фото, де видно ваше обличчя;
  • дату народження або лише рік;
  • місто проживання;
  • номер телефону та email;
  • за бажанням — посилання на актуальну соціальну мережу (наприклад, LinkedIn чи Facebook).
Є думка, що в Америці та Європі краще оцінюють CV без фотографії, оскільки це може упереджено впливати на думку працедавця. При подачі CV в українську компанію чи організацію ми радимо додавати фото
1.2 Розділ «про себе» або summary
Це коротке представлення вас, як професіонала.
  • опишіть себе 1–2 реченнями;
  • зазначте те, на що ви б одразу хотіли звернути увагу, наприклад, основні галузі вашого досвіду та експертизи;
  • якщо ви ще навчаєтесь, зазначте це тут.
1.3 Досвід роботи
  • зберігайте хронологію у переліку попередніх позицій та працедавців;
  • місяці та роки роботи варто виділяти окремим стилем. Їх краще вказувати для кожного місця роботи;
  • обов’язково вказуйте назву компанії жирним стилем. Можна коротко описати діяльність компанії або додати посилання на веб-сторінку організації;
  • окремим рядком (курсивом) виділіть вашу посаду;
  • використовуйте списки для переліку своїх обов’язків та досягнень;
  • можна додати логотип компанії біля назви;
  • не «розривайте» одну компанію на різні сторінки документу.
    Розписувати свій функціонал в максимальних деталях не варто, це може складно сприйматись.
     
1.4 Освіта
  • вказуйте роки навчання, виокремлюйте їх іншим стилем;
  • виділяйте назву навчального закладу жирним стилем;
  • вкажіть назву спеціальності чи програми навчання, звернувши на це увагу курсивом;
  • зазначте інформацію про додаткову освіту: школу мистецтв, спортивну секцію, пройдені онлайн-курси тощо.
1.5 Волонтерська та громадська діяльності
  • напишіть про основний волонтерський досвід;
  • вказати роки волонтерства можна у дужках.
    Волонтерство і громадську діяльність також можна винести як досвід роботи й детально їх розписати. Звісно ж, якщо ця волонтерська діяльність була в рамках масштабної організації та внесок був дійсно вагомий (як ФРІ у CV Герміони). Це допоможе краще розкритися людям без досвіду роботи
1.6 Навички та вміння Короткий розділ, зазвичай список без зайвого тексту.
  • вкажіть свої soft & hard skills (наприклад, навички роботи в системі 1С, графічних редакторах та інших програмах, знання мов програмування, комунікаційні навички, успішні кейси складання фінансових звітів тощо);
  • додайте отримані міжнародні сертифікати, такі як IELTS, TOEFL, САР, GMAT;
  • зазначте рівень володіння мовами за міжнародною шкалою.
    Для коректного визначення рівня знання мови, можна використовувати тест DuoLingo, а в майбутньому підготуватись та скласти IELTS, TOEFL або інший профільний іспит.
1.7 Хобі та інтереси
Розкажіть про те, як ви проводите свій вільний час: можливо, ви любите лижі чи велосипед, ходите в гори, заснували книжковий клуб або не уявляєте свого життя без гри на гітарі. Ця інформація допоможе працедавцю краще пізнати вас.
  • подавайте це лаконічно;
  • використовуйте марковані списки, якщо хочете зазначити багато своїх хобі.
Мотиваційний лист
  1.  
Мотиваційний лист — важлива частина вашої заявки на рівні із CV, тому його потрібно якісно підготувати.
 
2.1 Чому потрібно готувати мотиваційний лист?
Це є доказ обміркованості й виваженості вашого рішення податись на цю посаду.
2.2 Чи потрібен мотиваційний лист, якщо цього не вказано в описі вакансії?
Це не буде зайвим. Навіть якщо в описі вакансії цього не вказано, можна додати два-три абзаци в тілі листа із CV.
2.3 Якого об’єму та наповнення має бути мотиваційний лист?
Це залежить від конкретної вакансії. Працедавець може просити мотиваційний лист з конкретними вимогами до кількості слів, відповідями на окремі запитання. Можливо, необхідно буде написати мотиваційний лист іноземною мовою.
При написанні мотиваційного листа необхідно:
  • дотримуватись ділового стилю написання;
  • надати лаконічні відповіді на перелік запитань, які були вказані у вакансії;
  • структуровано дати відповідь на наступні запитання: чому ви хочете зайняти цю посаду та які описані обов’язки вам цікаві?
Не забудьте дослідити діяльність компанії та розказати про те, чи близька вам місія компанії, її цінності тощо.

2.4 Чого варто уникати при написанні мотиваційного листа?
  • опису попереднього досвіду роботи, оскільки ця інформація є у вашому CV;
  • інформації, яку буде достатньо розповісти вже на співбесіді, наприклад, деталі попередньої роботи;
  • довгих висловлювань та речень, які не дають корисної інформації;
  • граматичних помилок.
Сподіваємось, поради від команди Lobby X стануть вам у пригоді!

Останні записи блогу

Інсайти з навчання

Два роки повномасштабного супротиву 💔

Два роки повномасштабного супротиву 💔 За два роки повномасштабної війни ми навчилися не тільки гуртуватися,…

Про майбутнє, виклики та роль FinTech для бізнесу від Богдана Кривенка

Світовий FinTech-сектор стабільно зростає, перевищуючи темпи світового ВВП. Частка світового FinTech в глобальному ВВП зростає,…

Як налаштувати бізнес-процеси, щоб вони працювали?

Поради від Наталії Заверухи про організацію бізнес-процесів в умовах війни Що таке бізнес-процеси та яка…

Два роки повномасштабного супротиву 💔

Два роки повномасштабного супротиву 💔 За два роки повномасштабної війни ми навчилися не тільки гуртуватися,…

Про майбутнє, виклики та роль FinTech для бізнесу від Богдана Кривенка

Світовий FinTech-сектор стабільно зростає, перевищуючи темпи світового ВВП. Частка світового FinTech в глобальному ВВП зростає,…