Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові вимоги і можливості
PrometheusДоступний постійно
ПРО КУРС
Якісна освіта – один із найпотужніших перевірених засобів сталого розвитку. Україна підтримала Резолюцію Генеральної Асамблеї ООН «Перетворення нашого світу: Порядок денний в області сталого розвитку на період до 2030 року», реалізуючи Ціль 4: «Забезпечити всеохоплюючу та справедливу якісну освіту, заохочувати можливості навчання протягом усього життя для всіх». Один із кроків на шляху до цієї мети – суттєве збільшення кількості кваліфікованих учителів.
Ухвалення законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» суттєво розширило можливості навчання впродовж життя і підвищення кваліфікації та свободи їх вибору, оскільки внесло кардинальні зміни у сферу підвищення педагогічної кваліфікації. Новації набули чинності з 1 січня 2020 року.
Разом зі свободою вибору та розширенням можливостей, яких усі так чекали, учительство й адміністрація шкіл отримали чимало запитань та неабияку відповідальність за ухвалення рішень. Тепер винятково на рівні закладу освіти визначають, де й коли професійно зростатимуть педагогічні працівники.
Цей курс розроблений для стейкхолдерів процесу підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти:
- педагогічних працівників;
- педагогічних рад;
- керівників і засновників (або вповноважених ними органів) ЗЗСО;
- центрів професійного розвитку педагогічних працівників;
- суб’єктів підвищення кваліфікації;
- Державної служби якості освіти України.
Курс також може бути корисним для батьків, студентів педагогічних вишів, а також для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти та для всіх, хто цікавиться сферою педагогічного зростання.
Мета курсу
Надати докладні роз’яснення, рекомендації й інструменти учасникам процесу підвищення кваліфікації щодо продуктивного застосування нових можливостей у демонополізованій сфері підвищення педагогічної кваліфікації.
Представниці та представники Міністерства освіти і науки, а також усіх груп учасників процесу підвищення педагогічної кваліфікації на конкретних прикладах розкажуть, як і де обирати програми підвищення кваліфікації, на що звертати увагу, розробляючи такі програми, укладаючи плани для ЗЗСО та ухвалюючи рішення про визнання результатів підвищення кваліфікації. Ви дізнаєтеся, як заповнити всі необхідні документи, зумієте якнайкраще спланувати професійне зростання педагогів – із урахуванням усіх потреб та фінансових можливостей.
Команда курсу входить до робочої групи з питань професійного розвитку педагогічних працівників МОН (наказ МОН від 17.02.2020 №223), яка розробляла зміни до «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» та укладала рекомендації МОН щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Матеріали курсу відповідають Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800, зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року № 1133).
Курс є прикладом як об’єднання різних стейкхолдерів заради якісного професійного зростання педагогів, так і власне програми підвищення кваліфікації, що відповідає всім новим правилам.
Курс розроблений ГО «ЕдКемп Україна», Платформою масових відкритих онлайн-курсів Prometheus, ГО «Смарт освіта» за сприяння Міністерства освіти і науки України й за підтримки Міжнародного фонду «Відродження»; отримав схвальні рецензії від Українського інституту розвитку освіти (лист від 13.08.2021 № 188), Служби освітнього омбудсмена (лист від 18.08.2021 № 21/1696-06), Державної служби якості освіти України (лист від 13.10.2021 № 01/01-23/1590); рекомендується для педагогічних (науково-педагогічних) працівників/-иць, студентства педагогічних вишів та всіх зацікавлених у сфері підвищення кваліфікації.
Рецензування онлайн-курсу УІРО
Рецензування курсу Освітній омбудсмен
Обсяг курсу
15 годин (0,5 кредита ЄКТС)
ПРОГРАМА ОНЛАЙН-КУРСУ
Вступ. Що відбувається і чому?
1. Вітаємо на курсі
2. Історія процесу: як і чому педагоги отримали свободу у підвищенні кваліфікації
3. Автономія закладів освіти у питанні підвищення кваліфікації педагогічних працівників
4. Фінансування підвищення кваліфікації
Модуль 1. Про що варто знати всім?
1. Підвищення кваліфікації і його напрями
2. Обов'язок і право на вільний вибір
3. Підвищення кваліфікації: види і форми
4. Стажування
5. Інформальна освіта (самоосвіта)
Модуль 2. ВІЛЬНИЙ ВИБІР. Якщо ви – учителька / учитель
1. Свобода і вісім кроків до професійного зростання
2. Напрями підвищення квалікації
3. Самооцінювання та визначення пріоритетів
4. Пошук і вибір можливостей підвищення кваліфікації
5. Пропозиції до планів
6. Клопотання та облік результатів
Модуль 3. ПЛАНУВАННЯ І РОЗВИТОК. Якщо ви – директорка / директор
1. Свобода та відповідальність
2. Усе про години
3. Облік та перевірки обсягу підвищення кваліфікації
4. Планування підвищення кваліфікації педагогічних працівників
5. Джерела фінансування. Договори та акти
Модуль 4. ПЛАНУВАННЯ І ВИЗНАННЯ. Якщо ви входите до складу педагогічної ради
1. Свобода й процедури
2. Усе про плани
3. Визнання результатів підвищення кваліфікації, ч. 1
4. Визнання результатів підвищення кваліфікації, ч. 2
Модуль 5. РОЗРОБКА І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЯКІСТЬ. Якщо ви суб’єкт надання підвищення кваліфікації
1. Хто тепер підвищує кваліфікацію працівників
2. Кому потрібні ліцензія та акредитація
3. Що може та має бути у програмі підвищення педагогічної кваліфікації
4. Місце проведення і критерії якісного підвищення кваліфікації
5. Документи про підвищення кваліфікації
Модуль 6. НЕУПЕРЕДЖЕНІСТЬ І ПІДТРИМКА. Якщо ви – з Державної служби якості освіти України / Служби освітнього омбудсмена
1. Фахові педагоги – якісна освіта
2. Роль освітнього омбудсмена – якщо відбуваються зловживання
3. Підтримка на місцях
Підсумки. Що далі?
1. Свобода і взаємопідтримка
2. Співпраця заради освіти
3. Дякуємо і до зустрічі!
Також у курсі
- галочкові списки (чеклісти);
- зразки документів;
- корисні матеріали для ширшого розуміння питання;
- обговорення на форумі;
- тести за найпоширенішими ситуаціями й помилками.
Назва розділів і тем |
Кількість годин |
|||
Разом |
У тому числі |
|||
Лекцій |
Самостійна робота |
Контроль |
||
Вступ. Що відбувається і чому? |
1,3 |
0,3 |
1,0 |
0 |
Модуль 1. Про що варто знати всім |
1,6 |
0,4 |
1,0 |
0,2 |
Модуль 2. Вільний вибір. Якщо Ви – учителька / учитель |
2,1 |
0,4 |
1,3 |
0,4 |
Модуль 3. Планування і розвиток. Якщо Ви директорка / директор |
2,3 |
0,4 |
1,5 |
0,4 |
Модуль 4. Планування і визнання. Якщо Ви входите до складу педагогічної ради |
1,7 |
0,3 |
1,0 |
0,4 |
Модуль 5. Розробка і відповідальність за якість. Якщо Ви суб’єкт надання підвищення кваліфікації |
2,2 |
0,4 |
1,5 |
0,3 |
Модуль 6. Неупередженість і підтримка. Якщо Ви – з Державної служби якості освіти України / Служби освітнього омбудсмена |
2,0 |
0,2 |
1,5 |
0,3 |
Підсумки. Що далі? |
1,8 |
0,3 |
1,5 |
0 |
Разом |
15,0 |
2,7 |
10,3 |
2,0 |
Затверджену програму можна завантажити, натиснувши на її зображення вгорі, або за цим посиланням.
ВИМОГИ ДО СЛУХАЧІВ ТА СЛУХАЧОК
Перед початком навчання на курсі необхідно ознайомитися із Порядком підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800, із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року № 1133) та Листом МОН «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти» від 04.03.2020 № 1/9-141.
ОСНОВНА КОМАНДА КУРСУ
Олександр Елькін
Голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», член Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України, кандидат технічних наук.
Олена Масалітіна
Віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», кандидатка філологічних наук.
Іван Примаченко
Співзасновник Платформи масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus».
Галина Титиш
Очільниця ГО «Смарт освіта», співзасновниця ГО «Батьківський контроль», засновниця й екс-редакторка ресурсу «Українська правда. Життя».
ЗАПРОШЕНІ СПІКЕРКИ І СПІКЕРИ
Володимир Божинський
Керівник експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення та децентралізації в освіті директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти.
Сергій Горбачов
Перший освітній омбудсмен України, український діяч освіти, журналіст.
Лілія Гриневич
Провідна експертка з освітніх політик, проректорка з міжнародної і науково-економічної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, міністерка освіти і науки України (2016 – 2019 рр.), кандидатка педагогічних наук.
Вадим Карандій
Директор Державної установи «Український інститут розвитку освіти» МОН України.
Сергій Колебошин
Народний депутат України, заступник голови комітету з питань освіти та інновацій Верховної Ради України, голова Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України.
Любомира Мандзій
Заступниця міністра освіти і науки України.
Ганна Новосад
Міністерка освіти і науки України (2019 – 2020 рр.).
ПРЕДСТАВНИЦІ Й ПРЕДСТАВНИКИ УСІХ СТЕЙКХОЛДЕРІВ ПІДВИЩЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ
Галина Білецька
Заступниця директора з навчально-виховної роботи, Навчально-реабілітаційний центр Хустської міської ради.
Лариса Грицюк
Директорка Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29 Миколаївської міської ради Миколаївської області.
Ольга Гурська
Заступниця директора з навчально-виховної роботи приватної школи «Дитяча корпорація успіху» м. Полтава.
Олександр Даценко
Начальник відділу освіти, молоді та спорту Новопразької селищної ради Кіровоградської області.
Олександр Думишинець
Учитель інформатики ЗОШ № 292 м. Києва.
Тетяна Євтухова
Завідувачка кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Юрій Кращенко
Начальник управління Державної служби якості освіти в Полтавській області.
Віктор Кульченко
Директор ОЗО «Трудолюбівська гімназія Миргородської міської ради Полтавської області».
Леонід Мироненко
Заступник начальника управління - начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти в Полтавській області.
Ірина Прибінська
Спеціалістка відділу освіти, культури, молоді та спорту Станично-Луганської військово-цивільної адміністрації.
Ігор Смагін
Директор КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради.
Світлана Стельмах
Учителька історії та правознавства, громадянськоі освіти та креативного мислення Херсонського академічного ліцею імені О.В. Мішукова.
Марія Таран
Педагогиня-організаторка, учителька української мови та літератури ОЗО «Трудолюбівська гімназія Миргородської міської ради».
Майя Тутаєва
Заступниця начальника управління – начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти в Кіровоградській області.
Людмила Хорькова
Директорка Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №114 Криворізької міської ради Дніпропетровської області.
Поширені запитання
Курс безкоштовний?
Так. Усе, що вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.
Чи зможу я отримати сертифікат після завершення цього курсу?
Так. Успішно виконайте всі завдання курсу та отримайте сертифікат про його завершення за підписом викладача.
У який час будуть проходити заняття?
Відеолекції, завдання, форум і можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.