- Головна
- Курси
- Для освітян
- ...
- 30 кроків
30 кроків до нової української школи: навчаємо громадянина
30 кроків до нової української школи: як виховати активного громадянина. Практичний посібник для вчителів, батьків та освітян. Дізнайтеся про цінності, освітнє середовище та взаємодію з громадою для формування громадянських компетентностей у сучасних школярів.

- Доступно постійно
- Мова курсу українська
- Сертифікат по закінченню
Про курс
Цей посібник розроблений і апробований практиками, які щодня працюють з молоддю, знають про новинки в українській освіті, мають живий досвід роботи з більш як трьома сотнями шкіл зі всієї України та вміють цікаво і по-новому виховувати сучасного школяра. Серед авторів - вчителі-практики, представники громадських освітніх організацій, освітні експерти і тренери. Посібник не є стандартним підручником для самостійного опрацювання. Він запрошує читачів та читачок експериментувати із запропонованими ідеями в школі разом. Тож пропонуємо працювати з посібником спільно з колегами. Посібник є своєрідним довідником з розвитку громадянських компетентностей у школі та громаді, а його опрацювання не передбачає видачі сертифіката про підвищення кваліфікації. Таке свідоцтво ви можете отримати, пройшовши курси "Стартуємо до успішної школи", "Секрети успішних директора і директорки школи", "Успішне вчителювання – прості рецепти на щодень", "Школа та громада для дитини". Як працювати з посібником? Посібник складається з п’яти тематичних розділів:
-
“Ціннісно орієнтоване навчання”
-
“Освітнє середовище”
-
“Врядування у школі”
-
“Громадянські компетентності на різних предметах та у позакласній роботі”
-
“Взаємодія з місцевою громадою”
-
Тексти для ознайомлення та вправи для самостійного опрацювання.
-
Поради до дії, які ми пропонуємо виконати в школі разом із колегами, учнями, батьками.
-
Приклади успішних практик українських шкіл.
-
Матеріали для ознайомлення.
Партнери та донори курсу
Цей курс підходить для
Вчителів та освітян
які прагнуть впроваджувати інноваційні методики та розвивати громадянські компетентності у школярів.
Директорів та керівників навчальних закладів
які хочуть підвищити якість освіти у своїй школі, впроваджуючи ціннісно орієнтоване навчання
Батьків
які зацікавлені в активній участі у шкільному житті та прагнуть сприяти розвитку громадянської свідомості своїх дітей.
Громадських активістів та організацій
які займаються освітніми проєктами і шукають практичні інструменти для підтримки розвитку громадянської освіти в школах та місцевих громадах.
Студентів педагогічних спеціальностей
які готуються до роботи в освітній сфері та бажають ознайомитися з сучасними підходами до виховання активного громадянина
Освітніх тренерів та експертів
які займаються підвищенням кваліфікації вчителів і прагнуть використовувати новітні методи навчання та розвитку громадянських компетентностей у школах.
Програма курсу
Тема 1. Ціннісно орієнтоване навчання
·
Тема 2. Освітнє середовище
·
Тема 3. Врядування у школі
·
Тема 4. Громадянські компетентності на різних предметах та у позакласній роботі
·
Тема 5. Взаємодія з місцевою громадою
·
Посібник рекомендують
Любомира Мандзій

“З 2021 року Нова українська школа прийде у 5-9 класи, тож зміни будуть необхідні і в середній ланці освіти. Зараз вчителі середньої ланки мають навчитися формувати громадянські компетентності, робити це цікаво та інноваційно. У сучасній школі навчаються не лише учні, а й учителі. Тоді вони на одній хвилі і краще розуміють одне одного. Без постійного навчання неможливо рухатися вперед. Щоб зрозуміти, як зацікавити учнів та учениць, корисно спробувати себе в їхній ролі. Заохочую користуватися цим посібником і пройти онлайн-курси, які допоможуть бути в тренді”.
Вадим Карандій

“Нещодавно прийняті стандарти базової шкільної освіти передбачають розвиток ключових компетентностей учнів, необхідних для успішного життя в демократичному суспільстві. Водночас, теперішні зміни в освіті - це не лише оновлення її змісту, а й створення комфортного освітнього простору, де всі учасники освітнього процесу почуваються безпечно та співпрацюють на засадах партнерства. Де є умови для професійного розвитку педагогічних працівників, академічної свободи та автономії. У посібнику та онлайн-курсах, розроблених на його основі, можна знайти практичні поради для здійснення більшості з необхідних змін”.
Руслан Гурак

“Перед вами хороший ресурс для розбудови якісного навчального середовища. Це завдання нове й незвичне для шкільних адміністрацій, тож підказки та досвід колег будуть надзвичайно важливими. Посібник допоможе зламати стереотип, що система забезпечення якості - це щось бюрократичне і не цікаве звичайним людям. Педагоги, батьки і місцева громада можуть стати партнерами та помічниками адміністрації школи у процесі покращення освітнього середовища, варто лише навчитися взаємодіяти”.
Авторки та автори курсу
Ольга Боярчук

Працювала над посібником з надією, що зможемо запропонувати актуальні, цікаві, підтримуючі та мотивуючі матеріали для змін в собі, закладах освіти та суспільстві в цілому; для професійного та особистісного розвитку, підвищення кваліфікації з викладання громадянської освіти, удосконалення системи роботи в освітніх закладах. Працюю в Київському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних кадрів завідувачкою відділу виховної роботи та позашкільної освіти, займаюся підготовкою заступників директорів шкіл з виховної роботи, педагогів-організаторів, класних керівників до фахової та професійної діяльності в закладі освіти; впроваджую освітні інноваційні проекти й програми.
Наталя Герасим

Взялась працювати над посібником, бо не хочу чекати, що хтось змінить ситуацію в освіті для мене, моїх колег та учнів. Ми можемо змінювати її самі. Я працюю вчителькою суспільних дисциплін у школі та завідувачкою методичного центру закладів освіти міста. Цікавлюсь історією Голокосту, історією рідного краю, громадянською освітою.
Альона Глазкова

Працюю в громадській організації “Кременчуцький інформаційно-просвітницький центр “Європейський клуб” менеджеркою проєктів. Займаюся міжнародними можливостями для молоді (волонтерство, обміни, тренінги). Допомагаю молодим людям знайти нові можливості, скористатися ними, а також підтримую реалізацію власних ініціатив після поїздок. Я координую кіноклуб документального кіно про права людини, проводжу покази з обговореннями та займаюся організацією щорічного Мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA у своєму регіоні. Веду тренінги з проєктного менеджменту як фасилітаторка програми “Активні громадяни”. Також займаюсь освітою з прав людини та механізмами захисту прав людини.
Раїса Євтушенко

Юлія Єлфімова

Я cтворювала посібник, оскільки вірю, що починаючи зі школи ми маємо можливість будувати демократичне суспільство і навчити дітей та молодь жити в умовах демократії. Я вірю у права людини як основу відносин у суспільстві, а також у важливість діалогу та співпраці. Працюю у громадській організації “Центр євроініціатив”, є проєктною менеджеркою, тренеркою та фасилітаторкою. Реалізую різноманітні проєкти, спрямовані на розвиток молоді, громади та побудову культури миру. Займаюсь міжнародними проєктами у рамках програми “Еразмус +”, створюючи можливості для молоді, молодіжних працівників та громадських організацій у рамках діяльності організації та Інфоцентру Еразмус+ в Україні. Є членом правління міжнародної мережі “Молоді посли миру”.
Наталія Кідалова

Долучилась до написання посібника, бо філософія і цінності програми "Демократична школа" співпадають з моїми життєвими цінностями, а робити те, у що віриш – це задоволення! А ще вірю у теорію великої мети і мистецтво маленьких кроків: програма ставить серйозну мету і надає вибір шляхів і практичних інструментів для її покрокового досягнення. Я працюю вчителькою англійської мови, української мови та літератури у Мелітопольській спеціалізованій школі №23. Мої зацікавлення: освіта, йога, живопис, літературна творчість, подорожі.
Світлана Королюк

Я працювала над цим посібником, оскільки вірю, що ми самі можемо змінити багато, головне – прагнути і діяти. Програма “Демократична школа” і цей посібник допомагають школам подивитися на себе зі сторони, змінюватися самим, змінювати інших, а також разом рухатися до поставленої мети, покращуючи шкільне середовище і при цьому не чекаючи на вказівки “згори”. Усе в наших руках! Я працюю в Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти; разом з керівництвом шкіл та учителями ми розвиваємо компетентності з менеджменту освіти.
Людмила Микитюк

Працюючи над посібником я розуміла, що знаходжусь серед однодумців, навчаюсь і навчаю інших, маю можливість бачити шкільний процес із середини та сприяти позитивним змінам в освіті. Я працюю в Київському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних кадрів. Займаюсь підвищенням професійного рівня керівників та педагогів щодо організації освітнього процесу в школі, а також реалізацією інноваційних програм та проєктів у Київській області.
Тетяна Мелещенко

Робота над посібником дала можливість долучитися до розробки потужних практичних матеріалів для школи, що сприяють формуванню відповідальних громадян та розвитку демократії. Я обіймаю посаду декана історичного факультету в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова, займаюся підготовкою майбутніх вчителів у сфері громадянської освіти. Сподіваюся, посібник принесе практичну користь як майбутнім, так і вже працюючим учителям.
Світлана Овчаренко

Я знаю, скільки проблем глибоко закорінені в школі й наскільки їй потрібні зміни. На святі останнього дзвоника люблять говорити: «Ви приходите до школи такими маленькими, зворушливими, довірливими і проводите тут незабутні 11 років…”. То я за те, щоб шкільні роки запам’яталися не шикуваннями на лінійки та хвилюванням за погані оцінки чи невиконану “домашку”, а стали можливістю розвиватися, співпрацювати, удосконалюватися. Щоб школа не “готувала до життя” і не ставала школою виживання, а створювала умови для розвитку активності й компетентності всіх причетних. Я працюю в громадській організації: організовую просвітницькі заходи, моніторю декларації та дії місцевих політиків, багато вчу(ся) й отримую від цього задоволення.
Ірина Сабор

Європейський центр ім. Вергеланда розвиває освіту для демократичного громадянства і освіту з прав людини в багатьох країнах Європи вже понад 10 років. У цьому посібнику ми спробували викласти найкращий досвід освітян України та інших країн Європи з демократизації шкільного середовища і розвитку громадянських компетентностей. Ми знаємо, що запропоноване в посібнику є можливим для впровадження, адже використовували виключно досвід колег-вчителів. Я працюю старшою радницею Європейського центру ім.Вергеланда (Осло), є експерткою з питань освіти.
Оксана Салівончик

Я долучилась до роботи над цим посібником, бо як тренерка програми Демшкола, відчуваю себе частинкою позитивних змін в освіті. Ми відкриваємо перед закладами освіти двері до впровадження демократичних змін. Я працюю координаторкою молодіжних проєктів у ГО “Центр “Чайка” (Рівне) та громадській організації “Віадук” (смт Клевань), тренеркою в сфері неформальної освіти.
Мирослава Товкало

Цей посібник, мабуть, один із найбільш якісних практичних порадників щодо впровадження демократичних змін у школі. Навряд чи він змінить світ, однак я вірю, що ідеї посібника можуть стати рятівним колом для тих небайдужих учителів, які методом проб і помилок шукають відповіді на глобальні запитання: як зробити школу кращою, як не імітувати демократію, як сформувати компетентності учнів? Як і сама програма "Демократична школа", це посібник, що надихає до змін у дуже конкретний спосіб, на прикладах інших шкіл, через практичні поради колег щодо впровадження інтерактивних методів, формувального оцінювання, ефективного управління, організації учнівського самоврядування, співпраці з батьками та громадою тощо. Як керівниця освітніх програм мережі приватних шкіл КМДШ скажу майбутнім читачам без перебільшення: "Випробувано. Спрацьовує. Спробуйте і ви".
Тетяна Філіпенко

Програма “Демократична школа” відповідає моєму баченню демократичних змін у сучасній українській школі. Це можливість долучитися до активної розбудови освітнього процесу, громадського врядування не тільки на рівні своєї школи та місцевої громади, але й на регіональному та всеукраїнському рівнях. З впевненістю у можливостях я писала цей посібник і ділилась своїм досвідом з колегами. На сьогодні я – учитель історії та правознавства Курахівської гімназії “Престиж”, методист Мар’їнського районного центру координації та розвитку освіти, тренер освітніх програм, автор підручників з правознавства.
Олександр Фомічов

Взявся розробляти цей посібник, бо синові скоро йти до школи, а для належних змін в освіті залишилось не так багато часу. Працюю тренером з неформальної освіти “Ліги Толерантності”, є молодіжним працівником, правозахисником, координатором міжнародної кампанії “Грай за Права Людини!”
Христина Чушак

Я працювала із цим посібником, щоб підготувати гарний і корисний подарунок від програми "Демократична школа" усім вчителям і школам України. Тут ми передаємо накопичений нами за п’ять років досвід позитивних змін у різних школах - великих і малих, з Києва і з невеличких сіл, супер-гімназій і звичайних ЗОШ. Суспільство потребує оновленої школи, а команда, яка стоїть за Новою українською школою, створила можливості навчати і будувати стосунки в закладах освіти інакше, у відповідності з вимогами часу й бажанням дітей і їхніх батьків. Ці зміни мають стати частинкою життя кожної школи, кожної вчительки чи вчителя, кожної директорки і директора. Щоб вам не було страшно, ми будемо поруч із вами з порадами, натхненними прикладами і простими кроками до кращої школи!
Андрій Донець

У посібнику хотілося передати досвід закладів освіти, які брали і беруть участь у програмі "Демократична школа". Інколи здавалося, що демократичні зміни важко розпочати, і ще важче повністю втілити. Проте вчителі вже більш ніж 300 шкіл це змогли. Сподіваюсь, за допомогою цього посібника і ви обов'язково зможете! Працюю тренером Молодіжного департаменту Ради Європи, координую напрямок онлайн навчання програми "Демократична школа" Європейського центру ім. Вергеланда.
Єва Гриник

Створювала ілюстрації для посібника. Це вимагало ознайомлення з його текстами і інтерактивними діяльностями. Було цікаво і пізнавально. Я займаюсь ілюстрацією і графічним дизайном з 2015 року. Завзята, коли мова йде про цікаві проекти та новий досвід.
30 кроків до нової української школи: навчаємо громадянина
Реєструйся на безплатний курс і починай навчатися прямо зараз!
Записатись на курсУкраїнський автор
Навчання в будь-який час
Практика
Сертифікат по закінченню
Маєте питання?
Користування пoсібником безкоштовне?
Чи зможу я отримати сертифікат?
Не знайшли відповідь?
Центр допомоги