- Головна
- Курси
- Особистий розвиток
- ...
- Як читати
Як читати складні модерністські та постмодерністські твори
Доступно постійно
Зрозумійте складну літературу: курс «Як читати модерністські та постмодерністські твори» допоможе вам осягнути сутність художньої літератури ХХ століття, навчитися аналізувати культові романи та розкрити приховані смисли творів модернізму і постмодернізму.

- Доступно постійно
- Мова курсу українська
- Сертифікат по закінченню
- Курс триває 5 тижнів.
Про курс
Чи знаєте ви, чому твори модерністів та постмодерністів вважаються перлинами світової літератури ХХ століття? Вам доводилось «розкодовувати» сторінки Булгакова та Джойса? Ви у захваті від творчості Кена Кізі? Тоді цей курс для вас! Мета лекційного курсу «Як читати складні модерністські та постмодерністські твори?» – формування у слухачів практичних навичок розуміння складних модерністських та постмодерністських прозових творів, цілісного бачення сутності художньої літератури ХХ століття, а саме творів модернізму та постмодернізму. Ми коротко розглянемо базові поняття художньої прози, подамо основні підходи аналізу художніх творів, наведемо принципи таких літературознавчих понять, як літературні напрями «модернізм» (перша половина ХХ століття) та «постмодернізм» (друга половина ХХ століття), їхні характерні особливості та значення в розвитку світової літератури. Маєте питання? Знайдемо відповіді разом! Що таке художня література? Як читати складні модерністські та постмодерністські твори? Які твори вважаються культовими? Чому їх вважають культовими? Який зв'язок між художньою літературою, наукою та філософією? У курсі наводяться приклади практичного аналізу окремих відомих модерністських («Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері, «Майстер і Маргарита» Михаїла Булгакова, «Володар Мух» Вільяма Голдінга) та постмодерністських («Політ над гніздом зозулі» Кена Кізі) творів. Слухачі отримають певну літературознавчу базу та практичні навички вмінь аналізувати та розкодовувати складні модерністські та постмодерністські романи та повісті.
Цей курс підходить для
Студентів
які хочуть глибше зануритися у вивчення модерністських та постмодерністських творів і покращити свої навички аналізу літератури.
Аспірантів
які досліджують літературні напрями ХХ століття та прагнуть розширити свої знання з літературознавства.
Освітян
які шукають нові підходи до викладання складних літературних текстів своїм учням і студентам.
Письменників
які хочуть краще розуміти літературні традиції модернізму та постмодернізму, щоб використовувати ці знання у власній творчості.
Всіх охочих
які бажають познайомитись із багатогранним світом знакових модерністських
Програма курсу
Тема 1. Що таке художня література?
8 лекції ·
Специфіка художньої літератури. Сутність категорій «текст», «підтекст», «контекст», «інтертекст». Засоби «розкодування» тексту в художніх творах. Розвиток художньої літератури в ХХ столітті. Літературні напрямки модернізму та постмодернізму, їхні основні характеристики.
Тема 2. «Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері
5 лекції ·
Неоміфологізм казки «Маленький принц». Визначення природи «творчого» («дитячого») та «нетворчого, прагматичного» («дорослого») світоглядів. Характеристика образу Маленького принца та інших персонажів казки. Символи та алегорії казки та їхні значення. Подорож Маленького принца як «ініціація у творчість».
Тема 3. «Володар мух» Вільяма Голдінга
5 лекції ·
Історія задуму твору. Елементи алегорії, антиутопії та іронії в романі. Проблема «добра і зла» у романі. Роман як моральна притча. Концепція лідера. Острівне мікросуспільство як пародія на європейську цивілізацію ХХ століття. Семантика назви. Євангельські мотиви у романі. «Іронічні геппі-енди» Вільяма Голдінга.
Тема 4. «Майстер і Маргарита» Михаїла Булгакова
6 лекції ·
Історія задуму твору. «Три пласти» роману. Функція образу Воланда та «його світи» у романі. Специфіка «образу сатани» та пошук його літературної генеалогії (Мефістофель з «Фауста» Гете і Лючіо Ріманець з роману Марії Кореллі «Скорбота Сатани»). Сатира на «радянську дійсність» та «нову радянську людину». Заперечення основної радянської доктрини про «створення нової позитивної людини – альтруїста і колективіста».
Тема 5. «Політ над гніздом зозулі» Кена Кізі
7 лекції ·
Історія задуму твору. Образ Макмерфі та його еволюція. Конфлікт волелюбної особистості (Макмерфі) і всесильної влади (старша медсестра і медперсонал). Макмерфі – «Гамлет ХХ століття». Функція оповідача – шизофреніка у творі та його «шизофренічної уяви». Євангельські мотиви та «месіанізм» головного героя. Карнавалізм та сміхова культура у романі. Функція сміху. Семантика назви. «Політ над гніздом зозулі» як культовий американський роман другої половини ХХ століття. Творчість Кена Кізі як «перехідний місток» від руху «бітників» у 1950-ті до руху «гіппі» у 1970-ті.
Лектор
Михайло Рошко

Професор, декан факультету іноземної філології Ужгородського національного університету, член Спілки письменників України, Член спілки журналістів України, педагог з 30-річним стажем викладацької роботи. Лауреат різних літературних та журналістських премій.
Як читати складні модерністські та постмодерністські твори
Зареєструйтесь на курс та пориньте у світ складної літератури
Записатись на курсУкраїнський автор
Навчання в будь-який час
Практика
Сертифікат по закінченню
Маєте питання?
Курс безкоштовний?
В який час будуть проходити заняття?
Не знайшли відповідь?
Центр допомоги