Стрес-менеджмент для освітян
29 вересня 2023
Відчуваєте виклики війни та стресу в роботі? Дізнайтеся, як зберігати спокій та продуктивність з курсом "Стрес-менеджмент для освітян: Психологічна підтримка та ефективні методики подолання стресу" від Prometheus та Карітас України!
- Доступно постійно
- Мова курсу українська
- Сертифікат по закінченню
Про курс
Ми розуміємо, що в час війни перед освітянами постає ще більше нових викликів. Їх подолання вимагає специфічних знань і вмінь, зокрема з психології. Щоб допомогти педагогам підвищувати рівень психологічної компетенції, Міжнародний благодійний фонд «Карітас України» разом із українською платформою онлайн-освіти Prometheus розробив дистанційний курс «Стрес-менеджмент для освітян». Навчальна програма курсу побудована на сучасних науково обґрунтованих підходах та перевірених практиках із психологічної підтримки учасників освітнього процесу, які пережили чи переживають психотравмівні події. Чому педагогічний стрес-менеджмент на часі? Стрес і вигорання. Робота в освітній сфері може бути дуже напруженою внаслідок постійної взаємодії з іншими людьми, різнопланових адміністративних завдань, суспільних та соціальних викликів, а методики стрес-менеджменту допомагають запобігати вигоранню та підтримувати позитивний підхід до роботи. Ефективність та продуктивність. Вивчення стрес-менеджменту дає змогу педагогам більше контролювати свої емоції та реакції на стресові ситуації, залишаючись зосередженими та енергійними. Це позитивно впливає на загальну продуктивність і якість роботи. Здоров'я та добробут. Постійний стрес негативно позначається на фізичному та психологічному здоров'ї педагогів, а мета базових принципів стрес-менеджменту – зниження ризику виникнення різних психосоматичних проблем і підвищення загального рівня добробуту. Взаємовідносини й комунікація. Здатність ефективно управляти стресом також позитивно впливає на взаємовідносини з колегами, студентами та батьками. Люди, які володіють навичками стрес-менеджменту, зазвичай краще сприймають конструктивний підхід у взаємодії з іншими.Які основні завдання курсу?
-
Збереження та зміцнення психологічного здоров'я вчителів.
-
Поглиблення навичок регуляції власних психоемоційних станів та запобігання вигоранню в педагогічній діяльності.
-
Формування компетенцій, потрібних для надання базової психосоціальної підтримки всім учасникам освітнього процесу – собі, колегам, учням, батькам.
-
Створення безпечного психологічного простору в умовах освітнього закладу для взаємопідтримки, відновлення ресурсів, пошуку нових можливостей і сенсів для щасливого життя.
-
Виявляти й усвідомлювати власні реакції на стресові ситуації.
-
Користуватися методами та прийомами саморегуляції й подолання стресу в професійній діяльності та в особистому житті.
-
Розвивати стресостійкість і позитивне мислення.
-
Сприймати нестандартні та стресові ситуації в контексті нових можливостей.
-
Використовувати різні шляхи надання допомоги та підтримки в педагогічному, учнівському та батьківському колективах.
Цей курс підходить для
Вчителів з різних регіонів України
які хочуть отримати навички для ефективного подолання стресу та підтримання позитивного підходу в роботі.
Освітнім управлінцям
які хочуть покращити умови праці в колективі, зменшити рівень стресу серед персоналу та підвищити загальну ефективність закладу.
Психологам та соціальним педагогам
які хочуть отримати нові інструменти для допомоги учням, вчителям і батькам у подоланні стресових ситуацій.
Програма курсу
Модуль 1. War-Work-Life Balance: як отримувати задоволення від роботи в часи постійного стресу. Учителі й (само)допомога3 лекції ·
З цього модуля ви дізнаєтеся про важливість дотримання принципів самоменеджменту, навчитеся виявляти головні стрес-фактори для освітян, а також ефективно використовувати наукові методи протидії та рефлексивні практики.
- Стрес-фактори в педагогічній роботі: техніки (само)допомоги
- (Само)менеджмент для вчителів: потреби, мотиви, бажання
- Як залишатися в життєвих контекстах: пошуки внутрішньої опори та підтримка зв'язків із освітньою спільнотою
Модуль 2. Учителі й «діти війни». Як допомагати учням долати виклики3 лекції ·
Другий модуль досліджує місце онлайн-комунікації в житті дітей загалом і «дітей війни» зокрема та роль учителя/учительки в ньому. Розглядає цінності й інтереси сучасних дітей і наводить способи екологічного формування загальнолюдських цінностей. А також пропонує 7 маркерів для визначення дитячого стресу та ресурсно зорієнтовану модель його подолання - BASIC Ph.
- Учні online: як налагодити комунікацію?
- Сучасні діти та їхні цінності: на що варто зважати педагогам?
- Дитячий стрес: як надавати ресурсно зорієнтовану допомогу?
Модуль 3. Учитель – учителю. Як психологічно підтримувати колег, якщо ти не психолог?3 лекції ·
Цей блок містить практичний інструментарій для покращення психологічної безпеки у вашому освітньому закладі. Він ознайомить із принципами екологічного спілкування з акцентами на «активне» слухання» та емпатію. Навчить вести рефлексивні розмови про роботу, які, без сумніву, підтримуватимуть ваших колег.
- Як створити безпечне психологічне середовище? Педагог/педагогиня і педколектив.
- Як «екологічно» підтримати колег? Емпатія та принципи здорової комунікації
- Як конструктивно говорити про свою роботу? Рефлексивні бесіди в педагогічному колективі
Модуль 4. Школа та колектив. Як сформувати та зберегти (еко)атмосферу3 лекції ·
Чому турбота про колектив починається з кожного та кожної? Як школам підтримувати педагогічні команди? Чому важливо висловлювати вдячність персоналу та дбати про психологічний добробут колективу? З’ясовуємо в четвертому модулі курсу.
- Як забезпечувати систему підтримки в педагогічній команді?
- Як підвищувати психологічний добробут шкільного персоналу?
- Як школам популяризувати професійне визнання учителів?
Модуль 5. Учителі й батьки. Школа в умовах війни: як навчати, навчатися й підтримувати3 лекції ·
Модуль містить рекомендації для дорослих - батьків та вчителів - щодо збереження психічного здоров’я дітей. Розглядає основні виклики дистанційного навчання в контексті нових можливостей. Аналізує шляхи перетворення агресивної поведінки на конструктивну.
- Збереження дитячого психічного здоров’я в системі «школа-сім’я»
- Можливості та виклики дистанційного навчання в умовах війни
- Агресивна поведінка в дітей як базовий механізм захисту
АВТОРКИ ТА СПІКЕРКИ КУРСУ
Оксана Козак
Також Оксана є викладачкою кафедри психології Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя
Уляна Коцеміра
Вікторія Проскурня
Також Вікторія є педагогиня, практикиня ненасильницької комунікації та учасниця форум-театру
Марина Мартиненко
Також Марина педагогиня, психологиня
Наталя Сиротич
Анна Кілас
Разробники курсу
Coritas Korea
CARITAS UKRAINE
Стрес-менеджмент для освітян
Реєструйся на безплатний курс і починай навчатися прямо зараз!
Записатись на курсАвтори з різних країн
Навчання в будь-який час
Практика
Сертифікат по закінченню
Маєте питання?
Курс безкоштовний?
У який час будуть проходити заняття?
Чи зможу я отримати сертифікат після завершення цього курсу?
Не знайшли відповідь?
Центр допомоги