Стрес-менеджмент для освітян

29 вересня 2023

9,4
Безкоштовно
course image
Записатись на курс
  • Доступно постійно
  • Мова курсу українська
  • Сертифікат по закінченню

Про курс

Для освітян Психологічна допомога

Ми розуміємо, що в час війни перед освітянами постає ще більше нових викликів. Їх подолання вимагає специфічних знань і вмінь, зокрема з психології. Щоб допомогти педагогам підвищувати рівень психологічної компетенції, Міжнародний благодійний фонд «Карітас України» разом із українською платформою онлайн-освіти Prometheus розробив дистанційний курс «Стрес-менеджмент для освітян».

Навчальна програма курсу побудована на сучасних науково обґрунтованих підходах та перевірених практиках із психологічної підтримки учасників освітнього процесу, які пережили чи переживають психотравмівні події.

Чому педагогічний стрес-менеджмент на часі?

Стрес і вигорання. Робота в освітній сфері може бути дуже напруженою внаслідок постійної взаємодії з іншими людьми, різнопланових адміністративних завдань, суспільних та соціальних викликів, а методики стрес-менеджменту допомагають запобігати вигоранню та підтримувати позитивний підхід до роботи.

Ефективність та продуктивність. Вивчення стрес-менеджменту дає змогу педагогам більше контролювати свої емоції та реакції на стресові ситуації, залишаючись зосередженими та енергійними. Це позитивно впливає на загальну продуктивність і якість роботи.

Здоров'я та добробут. Постійний стрес негативно позначається на фізичному та психологічному здоров'ї педагогів, а мета базових принципів стрес-менеджменту – зниження ризику виникнення різних психосоматичних проблем і підвищення загального рівня добробуту.

Взаємовідносини й комунікація. Здатність ефективно управляти стресом також позитивно впливає на взаємовідносини з колегами, студентами та батьками. Люди, які володіють навичками стрес-менеджменту, зазвичай краще сприймають конструктивний підхід у взаємодії з іншими.

Які основні завдання курсу?

  • Збереження та зміцнення психологічного здоров'я вчителів.

  • Поглиблення навичок регуляції власних психоемоційних станів та запобігання вигоранню в педагогічній діяльності.

  • Формування компетенцій, потрібних для надання базової психосоціальної підтримки всім учасникам освітнього процесу – собі, колегам, учням, батькам.

  • Створення безпечного психологічного простору в умовах освітнього закладу для взаємопідтримки, відновлення ресурсів, пошуку нових можливостей і сенсів для щасливого життя.


Чого навчаться педагоги на цьому онлайн-курсі?
  • Виявляти й усвідомлювати власні реакції на стресові ситуації.

  • Користуватися методами та прийомами саморегуляції й подолання стресу в професійній діяльності та в особистому житті.

  • Розвивати стресостійкість і позитивне мислення.


  • Сприймати нестандартні та стресові ситуації в контексті нових можливостей.

  • Використовувати різні шляхи надання допомоги та підтримки в педагогічному, учнівському та батьківському колективах.

Цей курс підходить для

Вчителів з різних регіонів України

які хочуть отримати навички для ефективного подолання стресу та підтримання позитивного підходу в роботі.

Освітнім управлінцям

які хочуть покращити умови праці в колективі, зменшити рівень стресу серед персоналу та підвищити загальну ефективність закладу.

Психологам та соціальним педагогам

які хочуть отримати нові інструменти для допомоги учням, вчителям і батькам у подоланні стресових ситуацій.

Програма курсу

Модуль 1. War-Work-Life Balance: як отримувати задоволення від роботи в часи постійного стресу. Учителі й (само)допомога

3 лекції ·

З цього модуля ви дізнаєтеся про важливість дотримання принципів самоменеджменту, навчитеся виявляти головні стрес-фактори для освітян, а також ефективно використовувати наукові методи протидії та рефлексивні практики.

  • Стрес-фактори в педагогічній роботі: техніки (само)допомоги
  • (Само)менеджмент для вчителів: потреби, мотиви, бажання
  • Як залишатися в життєвих контекстах: пошуки внутрішньої опори та підтримка зв'язків із освітньою спільнотою
Модуль 2. Учителі й «діти війни». Як допомагати учням долати виклики

3 лекції ·

Другий модуль досліджує місце онлайн-комунікації в житті дітей загалом і «дітей війни» зокрема та роль учителя/учительки в ньому. Розглядає цінності й інтереси сучасних дітей і наводить способи екологічного формування загальнолюдських цінностей. А також пропонує 7 маркерів для визначення дитячого стресу та ресурсно зорієнтовану модель його подолання - BASIC Ph.

  • Учні online: як налагодити комунікацію?
  • Сучасні діти та їхні цінності: на що варто зважати педагогам?
  • Дитячий стрес: як надавати ресурсно зорієнтовану допомогу?
Модуль 3. Учитель – учителю. Як психологічно підтримувати колег, якщо ти не психолог?

3 лекції ·

Цей блок містить практичний інструментарій для покращення психологічної безпеки у вашому освітньому закладі. Він ознайомить із принципами екологічного спілкування з акцентами на «активне» слухання» та емпатію. Навчить вести рефлексивні розмови про роботу, які, без сумніву, підтримуватимуть ваших колег.

  • Як створити безпечне психологічне середовище? Педагог/педагогиня і педколектив.
  • Як «екологічно» підтримати колег? Емпатія та принципи здорової комунікації
  • Як конструктивно говорити про свою роботу? Рефлексивні бесіди в педагогічному колективі
Модуль 4. Школа та колектив. Як сформувати та зберегти (еко)атмосферу

3 лекції ·

Чому турбота про колектив починається з кожного та кожної? Як школам підтримувати педагогічні команди? Чому важливо висловлювати вдячність персоналу та дбати про психологічний добробут колективу? З’ясовуємо в четвертому модулі курсу.

  • Як забезпечувати систему підтримки в педагогічній команді?
  • Як підвищувати психологічний добробут шкільного персоналу?
  • Як школам популяризувати професійне визнання учителів?
Модуль 5. Учителі й батьки. Школа в умовах війни: як навчати, навчатися й підтримувати

3 лекції ·

Модуль містить рекомендації для дорослих - батьків та вчителів - щодо збереження психічного здоров’я дітей. Розглядає основні виклики дистанційного навчання в контексті нових можливостей. Аналізує шляхи перетворення агресивної поведінки на конструктивну.

  • Збереження дитячого психічного здоров’я в системі «школа-сім’я»
  • Можливості та виклики дистанційного навчання в умовах війни
  • Агресивна поведінка в дітей як базовий механізм захисту

АВТОРКИ ТА СПІКЕРКИ КУРСУ

Оксана Козак

mentor image

Психологиня відділу проєктної роботи Тернопільського благодійного фонду «Карітас»

Уляна Коцеміра

mentor image

Психологиня благодійного фонду «Карітас Самбірсько-Дрогобицької Єпархії УГКЦ»

Вікторія Проскурня

mentor image

Керівниця центру для дітей та сімей благодійного фонду «Карітас Одеса УГКЦ»

Марина Мартиненко

mentor image

Менеджерка проєктів міжнародного благодійного фонду «Карітас України»

Наталя Сиротич

mentor image

Психологиня, докторка філософії, арттерапевтка

Анна Кілас

mentor image

Менеджерка проєктів міжнародного благодійного фонду «Карітас України»

Разробники курсу

Coritas Korea

mentor image

CARITAS UKRAINE

mentor image

Маєте питання?

Курс безкоштовний?
Так! Усе, що вам знадобиться, – доступ до мережі інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.
У який час будуть проходити заняття?
Відеолекції, завдання, форум і можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час: онлайн-курс забезпечує можливість навчатися, вибираючи зручний час і темп. Через це процес навчання стане менш стресовим і більш доступним.
Чи зможу я отримати сертифікат після завершення цього курсу?
Так! Успішно виконайте всі завдання курсу та отримайте сертифікат про його завершення за підписом викладача/викладачки. Вказання годин та кредитів ЄКТС на сертифікаті не передбачено.

Не знайшли відповідь?

Центр допомоги

Нові курси

Дивитися всі