Проєкт, що допоміг 2500 українців опанувати нову професію під час обстрілів та вимкнень світла

Як Prometheus та Google створили унікальний освітній досвід під час обстрілів та вимкнень світла

Це історія про 3000 українців, 83% з яких повністю пройшли навчання довжиною 160 годин. Історія про людей, які зважилися змінити своє життя під час вимкнень світла та найбільших обстрілів в Європі з часів Другої світової війни. Проєкт Work in Tech реалізований Prometheus спільно з Google та INCO став одним з найуспішніших по перепрофілюванню українців, що втратили роботу через війну. Нижче розповідаємо історію проєкту та людей, що наважились змінити своє життя, і у яких вийшло.

Гарна новина: цього року ми знову маємо для вас 2500 стипендій для навчання на цій програмі! Це ваш шанс отримати нову спеціальність, тож спробуйте податися. Лінк на реєстрацію — тут.

ЧАСТИНА І. ЯК ВСЕ ПОЧИНАЛОСЬ

У лютому 2022 року росія розпочала повномасштабну війну проти України. І тоді перед командою Prometheus постало питання: «Як допомогти більшій кількості людей?»

Одним із рішень було укласти партнерство з INCO Academy. У результаті мали кошти, аби покрити вартість навчання на програмі, яку розробив від Google для 3000 українців, що опинилися в скруті. З цього моменту почалася історія довжиною близько року: планування бюджету, пошук людей у команду проєкту, пошук шляхів виходу до тих, хто потребує цього навчання, та супровід студентів на програмі, і ще, і ще, і ще.

Іван Примаченко, співзасновник Prometheus, ділиться, чому команда таки вирішила розпочати роботу з таким складним проєктом попри війну та невизначеність:

Vector
photo_2023-08-07_14-37-24 1

«Ми хотіли взятися за цей проєкт, аби, по-перше, допомогти українцям та українкам, що втратили роботу. Людям, які просто для того, щоб прогодувати свою родину мали навчитися нової професії. По-друге, бо це, безумовно, було викликом для нас. 

 

Це було зовсім нове завдання, яке, як мені здається, вдалося виконати надзвичайно круто. Ми отримали понад 80% успішних завершень на цій програмі, з урахуванням того, що вона відбувалася під час найбільшої в Європі війни з часів Другої світової»

Що це за програма?

Ця програма розроблена Google на основі їхнього досвіду. Студенти могли обрати напрям, який більше до душі:
«Діджитал-маркетинг та електронна комерція» чи «IT-підтримка». Програма з маркетингу складається з 7 курсів, на вивчення яких у середньому треба 160 годин. Програма з IT включає 5 курсів, на вивчення яких знадобиться близько 120 годин. Навчання вдалося реалізувати за підтримки й фінансування Google.org та INCO.

Як відбувався відбір?

На старті нам на Prometheus надійшло близько 18000 заявок. Покрито стипендіями було 3000 місць. Тобто конкуренція складала 6 осіб на 1 місце. 

Наприкінці, коли ми побачили статистику навчання – сказати, що були шоковані – нічого не сказати. Адже загалом студенти провели, навчаючись на платформі, 235 230 годин. Якщо їх скласти разом – це буде приблизно 27 років навчання. 

Вартість та хто міг отримати стипендію на навчання?

На програму могли подаватися українці/ки, що повністю чи частково втратили роботу внаслідок військової агресії рф або чия зайнятість опинилася під загрозою. 
Вартість цієї програми, якщо купувати самостійно, на платформі Coursera становить близько $350 (включає 7 курсів з діджитал-маркетингу), або $250 (це 5 курсів з IT-підтримки), також додаткові івенти, закриті курси та вебінари додали б ще під $800, а менторський супровід на 4 місяці коштував би студенту близько $1000 – ми це все надали безплатно.

ЧАСТИНА ІІ. ЯК ПРОХОДИВ ПРОЄКТ

Навчання почалося 8 листопада 2022 року. Це якраз була пора, коли росіяни активно обстрілювали всю територію країни. Вимкнення світла та відсутність тепла і гарячої води були по декілька днів. Часто були випадки, коли студенти не могли доєднатися на експертний вебінар, бо в них не було світла чи зв’язку. Або під час прямого етеру писали в коментарях «прийшов до вас на 30 хвилин, бо потім за графіком не буде світла».

Навчання в укритті, або коли діти поснуть

Те, як наші студенти шукали час та можливість навчатися – окрема історія. Скільки людей – стільки й кейсів неймовірної стійкості та цілеспрямованості. 

 

Студентка Марина ділиться:

Vector

«Навчалася, коли дітки засинали. У мене їх двоє: 4 і 6 років. Було нелегко, але це єдиний час, коли я могла присвятити час навчанню. А потім ще й з малою потрапили в лікарню на 2 тижні. То взагалі. А ще вимкнення світла. Не знаю, як я це зробила – мабуть, мета була ж. Зараз уже маю сертифікат і хочу далі розвиватися як PPC-спеціалістка».

Історія студентки Анни:

Vector

«Коли росіяни підірвали Каховське водосховище, я поїхала волонтерити на Херсонщину. Сама родом звідти. Не могла своє місто лишити. Вивозили котів, собак, людей. Тоді було не до навчання. Вдячна, що менторки ввійшли в моє положення та дали відтермінування дедлайну, доки рятувальна операція не закінчилася».

І таких історій були сотні. Без світла, в укритті, під звуки вибухів, попри купу горя навколо студенти продовжували навчатися та йти до своєї мети. 

Ментор(к)и

На кожній програмі було по 3-є менторів(ок). Це – експерти своєї сфери та навчального супроводу. Вони проводили додаткові QA-сесії, тематичні вебінари та супроводжували студентів протягом усього навчання. Проаналізувавши всі активності та відгуки, ми побачили, що це було однією з основних причин такого високого показника закінчень програми – аж 83%. Ось як про менторську підтримку відгукуються самі студенти:

Vector

«Менторки, справді схиляю перед вами голову. Ви такі різні, але настільки якісно і коректно змогли відпрацювати свою роботу, що я губився в здогадках де ви берете на це час і натхнення. Це середовище яке ви створили, мотивувало б навіть ведмедя. Ще раз глибоко і щиро вам вдячний за вашу роботу, вашу людяність, доброту, коректність і гарний настрій, не зважаючи на обставини».

Vector

«Хочу, щоб інші студенти так само сміливо відкривалися новим можливостям та знали про те, що їх тут підтримають!»

Vector

«Дякую всім менторам від усього серця за таку чудову можливість навчатись! Все дуже сподобалось! Дякую за те, що щиро підтримували і заряджали нас на результат! Деякі Ваші слова віри в усіх нас досі звучать відлунням в моєму серці!❤️»

Vector

«Ти не кинутий/та напризволяще. Поряд завжди чуйні менторки, спілкування в Slack, зустрічі з запрошеними фахівцями, які розкажуть – розберуть – пояснять. Дякую команді Prometheus!»

Vector

«Дякую менторкам за щоденні мемні нагадування про навчання. Бо коли ти просто собі десь там знаєш, що треба повчитися – це одне, а коли щодня чийсь пес тобі нагадує переглянути відео про воронку продажів – то ж зовсім інша справа. А ще те, що публікували фотографії тварин студентів – то якось дуже тепло було. Мій Тузік теж попав у цей канал!»

Приклади мемних нагадувань, про які говорить студент:

КОЛИ ДЕКІЛЬКА ДНІВ НЕ ВЧИШСЯ, А ПОТІМ БАЧИШ, СКІЛЬКИ МАТЕРІАЛУ ТРЕБА ПРОЙТИ.
ЦЕ ВАШЕ ЛАГІДНЕ НАГАДУВАННЯ ПРИДІЛИТИ ЧАС НАВЧАННЮ✨  

КОЛИ ВЧИВ УСЕ ВЧАСНО, І ТЕПЕР СОЛОДЕНЬКО СПИШ ПЕРЕД ДЕДЛАЙНОМ, А НЕ НІЧ ЗДАЄШ МОДУЛІ. ЦЕ ВАШЕ ЛАГІДНЕ НАГАДУВАННЯ ПРИДІЛИТИ ЧАС НАВЧАННЮ✨ 

Vector
photo_2023-08-07_14-37-24 1

Іван Примаченко

«У нас була фантастична мотивована менторська команда. Люди, які не тільки за гроші, а справді за ідею допомагали людям»

Навчання під час обстрілів

Анна Чулінда, менторка програми з маркетингу, ділиться, як пройшла її перша QA-сесія на цій програмі.

Vector

«Сиджу трохи хвилююся. Бо почалася моя перша сесія питань-відповідей на програмі. Не встигло пройти і 15  хвилин, як почалася повітряна тривога. Подумки проклинаючи країну-терористку і всіх її жителів, беру себе, ноутбук, і переходжу в коридор за дві стіни. Отак, сидячи на підлозі, і продовжую вести прямий етер та відповідати на питання студентів. В якийсь момент я чую гучний вибух. Один. Другий. Іще. 

Кажу: «У мене вибухи за вікном»

Добре, що на етері також була присутня методистка курсу Тетяна Блінова. Вона підхопила етер, поки я подихала та ввімкнула мобільний інтернет, бо світло пропало. І пішла далі вести етер. 

Цей випадок мені запам’ятався надовго. Особливо тим, як Тетяна швидко мене замінила, пропонувала довести зустріч до кінця. Опісля ще неодноразово ставалися ситуації, де я переконувалася, що ця команда – ті, з ким не страшно і в Крим, і в Рим, і в мідні труби. Одне за одного – горою. 

А на наступному моєму етері у всьому районі не було світла, тому зустріч проводила з мобільним інтернетом та ліхтариком. Оце коротко про те, як працювалося ту зиму:))»

скриншот із запису зустрічі без світла

Студенти ж були розкидані по всій території України, і чимало на прифронтових територіях. Продовжувати навчатися попри обстріли, багатогодинні вимкнення світла і відсутність тепла було складним завданням. 

Ось як говорила наша студентка про навчання в укритті:

Vector

«Не можу не відзначити позитивний ефект навчання під час повітряних тривог. Здорово відволікало. Особливо, якщо була черга тесту або завдання, яке пов’язане з розрахунками та допоміжними матеріалами англійською. Хочу подякувати менторам за висококласну допомогу, турботу і взагалі за всю вашу роботу! Признаюсь, що хочу переглянути усі вебінари та записи».

Психологічна допомога та працевлаштування

Ще одна сторона програми – щотижневі зустрічі із запрошеними експерт(к)ами із психологічної допомоги та працевлаштування. 

Психологиня Юлія Павлова проводила вебінари на теми, що боліли студентам. Як планувати під час війни, як навчатися, коли мозок в постійному стресі, як вчасно помітити та запобігти вигоранню. З психологічної точки зору розглядали й питання працевлаштування: як адаптуватися в новому колективі чи що робити, якщо на співбесіді на вас кажуть: «А ви народжувати коли плануєте? Нам оці декрети не треба» чи «А що ви взагалі хочете в 52 роки, яка робота?»

Vector

«Юліє, дякую за вебінари з психологічної підтримки! Ви навіть не уявляєте, скільки студентів ви врятували!»

А ще – власне працевлаштування. Human capital director компанії Jooble Анастасія Хижняк ділилася досвідом років роботи у сфері. Як скласти резюме, щоб його не видалили лише відкривши, що вказати в мотиваційному листі, аби рекрутер не пройшов повз, та де взагалі шукати якісні вакансії. 

Vector

«Завдяки порадам Анастасії “підмарафетив” свій лінкдин, і вже отримав 2 пропозиції роботи! Не думав, що це справді працює:))))»

Vector

«Тепер я бачу перед собою всю картинку працевлаштування: від і до. Тепер знаю, що йде за чим і як пройти всі ці етапи найменш стресово для себе. Тепер лише треба брати і робити».

Також були вебінари із запрошеними експертами з маркетингу та IT.

Vector

«Дякую також кожному експерту, який ділився своїми знаннями в онлайні. Ви шліфували мене як камінь у гірській річці, щоб мене обтікали сумніви і перешкоди, щоб я став більш впевненим і врівноваженим. Нехай я знав щось з того, що ви говорили, але ви вміли це так подати, що я захоплювався вашою присутністю і радів, що ваша інформація мене наповнила».

Ми вчилися не лише робити емейл-розсилки, а й мислити глобально

Головна менеджерка програми (операційна директорка Prometheus) Юлія Ходаківська щомісяця зустрічалася в прямому етері зі студентами, де підбивала підсумки місяця та ділилася своїм досвідом та світоглядом. Далі – розповідь Юлі про те, як взагалі виникла ця ідея та для чого це було:

Vector

«Ми на проєкті шукали подію, яка могла закривати усі віхи та майлстоуни. Тобто ми мали певні етапи програми з дедлайном, студенти мали його завершити і якось відчути, що вони молодці та пройшли далі.

Колись я працювала в компанії, де раз на рік ми зустрічалися з генеральним директором і могли поставити йому всі питання. Класний досвід. Щось подібне вирішили з командою зробити і тут – раз на місяць студентам зустрічатися з головною менеджеркою програми. Я ж їх з колегою і відбирала, і брифувала на проєкт, і я ж приходжу глянути, як вони тут і які мають результати.

Ну і щоб не просто повторювати правила програми й говорити, хто молодець, а хто має піднатиснути на навчання (це була б зустріч на 15 хв.), вирішили дати щось додаткове як цінність, поділитися ще якимось своїми знаннями. 

На першій такій зустрічі вирішили поговорити про те, як обирати мотивацію і виставляти цілі, бо це початок тривалого навчання – тут без цього всі скоро зупиняться. Ми, як освітня платформа, точно знаємо, що безплатні продукти закінчують 15–30% людей, а тут їм треба пройти 5 чи 7 курсів. Правильно обрана мотивація і ціль могли б допомагати в дорозі, допомагати не зупинятися. 

Я назбирала з голови і досвіду все, що використовувала і знаю в цій темі сама, і зробила просту презентацію, на якій візуально зобразила, як працює концепт. Це була більше світоглядна годинна лекція, яка мала б допомогти студентам по-іншому подивитися на світ, свою поведінку, людей навколо і побачити дуже прості речі, на які мало хто звертає увагу.

Наприклад, мотивація на старті величезної програми “дізнатися щось нове” – не спрацює, ви не завершите програму, бо це не мотивація і навіть не ціль. Спрощено, мотивація має бути довгостроковою, дуже стосуватися вас особисто і викликати яскраву позитивну емоцію, а дізнатися щось нове можна просто розібравшись, як працює Zoom. Розібрався як працює Zoom – готово, ціль досягнуто!

І це спрацювало, на цю зустріч була дуже позитивна реакція, ми отримали багато відгуків щодо того, що слухачі спробували новий підхід і їм стало легше, чи ясніше, чи впевненіше. А це ключове!

І так ми кожен місяць намагалися зрозуміти, яка у студентів проблема прямо зараз, на цьому етапі навчання, а я підбирала про це концепти й розкривала їх – говорили про відповідальність, як не здаватися, про успіх.

В якийсь момент ці зустрічі стали теплими посиденьками, де можна було поставити питання, подискутувати, поділитися болем і взагалі, просто гарно провести час. Але по дорозі вони слугували комами в величезному процесі навчання, який, з нами за руку, проходили наші студенти».

Частина ІІІ. допомога в пошуку роботи

Останнім кроком після проходження програми був «Марафон працевлаштування». До нього допускалися лише ті студенти, що повністю закінчили навчання. Ментори створили унікальний покроковий марафон, в результаті якого охочі студенти мали значно вищі шанси на працевлаштування. 

Відбувалося це так: щодня лише тим, хто закінчив програму до встановленого дедлайну, в окремому чаті надсилали теорію та практичне завдання, яке дасть більше розуміння, як наблизитися до працевлаштування. Це конкретні вимірювальні кроки. За кожне виконане завдання студенти отримували бали, а п’ятеро фіналістів отримали призи. 

Протягом марафону студенти створили або оновили своє резюме/сторінку в лінкдині, подалися на ряд вакансій, виконували завдання, які навчали, як реагувати на неадекватну поведінку рекрутерів тощо. Також був ряд зустрічей із психологинею Юлією Павловою, де вона розповідала, як адаптуватися в новому колективі, як не опускати руки через відмови та інші теми, що якраз були на часі для студентів. 

Історія успіху Віктора, який був двірником, а тепер – провідний інженер відділу техзасобів університету

Ось невелике інтерв’ю, де студент Віктор ділиться своїм досвідом навчання та працевлаштування після програми

Історія успіху студентки Ірини

Vector

«Привіт! Хочу подякувати за організацію та проведення курсу! Прекрасна структура, чудові лектори. Можу поділитися першими успіхами – взяла на супроводження по SMM (поки волонтерське) один проєкт, а також отримала та вже прийняла оффер у міжнародну рекламну агенцію на позицію Digital Media Planner. І хочу відзначити, що під час багаторівневої співбесіди мені дуже допомогли знання отримані на курсі, без них я би плавала в частині запитань) Так що дякую велике! А і завдяки інформації з вебінарів Анастасії Хижняк підтягнула свій Linkedin та отримала різке підвищення цікавості до мого профілю та ще один запит від рекрутерів».

Історія студента Олега

Vector

«Роботу я знайшов. Завершився мій перший робочий тиждень. Посада в логістичній компанії інженером комп’ютерних систем. Скласти і покращити резюме дуже допомогли лекції та зауваження Анастасії та Оксани. В день я відправляв в середньому 2–3 резюме відповідаючи на більш відповідні до моїх навичок та досвіду вакансії. Іншу частину дня повторював матеріали. Зайняло це два тижні до першого відгуку за яким мене запросили на співбесіду. Щойно отримав відповідь від HR, тут же ввічливо відповів на всі питання і отримав запрошення на співбесіду на другий день. Через тиждень отримав оффер».

Частина ІV. Результати

А зараз – трохи цифр.

27 років

Сумарно студенти Promrtheus на цій присвятили навчанню на програмі

83%

Стипендіатів закінчили 120–160 годинну програму (залежно від напряму).

Студенти, які завчасно закінчили свою основну програму, мали шанс пройти й другу, або цю ж програму, але англійською мовою. Або додаткову програму. Багато хто скористався цим шансом – і врешті сумарно студенти пройшли курсів:

19708

Найбільша кількість курсів, пройдених одним студентом – 27

Наші враження

Це було нелегко. Ми отримали нові виклики та новий досвід. Проте вдячні і собі, і студентам, що разом це зробили. Дали одне одному нові досвід та знання.

Юлія Ходаківська, головна менеджерка програми та операційна директорка Prometheus, ділиться своїми враженнями:

Vector
Ходаковская

Юлія Ходаківська

«З точки зору бізнесу ми могли б бути жорсткіші й серйозніші. Проте коли ти торкаєшся цих людей, знайомишся з ними –  не можеш залишатися жорстким підприємцем та бізнесменом. Типу “ми вам безплатно даємо навчання – а ви нам давайте результат”. Ти вже не можеш бути таким. 

Ти неукненно відчуваєш дуже сильне співчуття і бажання допомогти. Ми шукали баланс між тим, щоб допомогти людям, і досягти цілей як бізнесу.

Ти шукаєш якісь маленькі, дуже вузькі й неочевидні шпаринки, які могли б спрацювати. Такі собі маленькі важелі. До того ж ці важелі мають обов’язково відповідати правилу, що ми не шкодимо людям, а допомагаємо їм. Для нас цією шпаринкою стало довгострокова робота зі світоглядом студентів.

Точково будь-яка з тих лекцій, які ми провели, і в цілому будь-який інший з наших підходів міг би не спрацювати й не спрацював би. Але ми піклувалися про студентів, підбирали матеріали, які їм потрібні, щось додатково підшуковували, спікерів запрошували під їхній запит, відповідали на їхні питання — тут слухач вже  технічно просто не може це проігнорувати і не довіритися. І я думаю, що це один з головних секретів, чому взагалі це все спрацювало».

Ми поговорили з менеджерками INCO Academy про їхні враження від співпраці з українцями під час війни. 

Далі – відповідають на питання Агата Тарчинська та Дорін Ална.

Дорін Ална

Агата Тарчинська

Як ви відреагували на те, що 83% студентів програми Work in Tech під керівництвом Prometheus закінчили програму? Чи очікували ви на такий результат? І загалом, чи це звичний результат для WiT у інших країнах?

 

Ми були глибоко вражені, коли побачили що 83% студентів із супроводом Prometheus успішно закінчили програму Work in Tech Ukraine. Це неймовірно надихає. Такий результат перевершив всі наші очікування. Це найбільше досягнення серед всіх 8-ми організацій, які проводили цей проєкт (в Україні, Польщі та Чехії). Скажу навіть більше: це можна ставити в один ряд з кращими результатами подібних програм, які проводилися у Європі в мирні часи. Prometheus виділяється своїм підходом до роботи — ця команда має бути взірцем для схожих проєктів у Європі. 


Як ви думаєте, чому навіть під час війни українці показують такий прогрес у навчанні?

 

Українці думають про майбутнє та розуміють, які навички будуть потрібні для відновлення країни. Work in Tech Ukraine надає можливість безплатно здобути нові знання та навіть знайти віддалену роботу, поки війна ще триває. Для багатьох навчання є способом позбавитися стресу та сфокусуватися на чомусь позитивному. До того ж я вважаю, що ефективне управління, робота менторів та підтримка спільноти, яку забезпечили Prometheus та інші організації, зіграли велику роль у цьому прогресі.


Назвіть 3 інсайти, які ви отримали під час роботи з  українцями?

 

Ми відмітили дивовижну стійкість українських студентів, їхню неймовірну здатність знайти шлях до цілі, попри непередбачувані обставини. Просто подивіться: 83% студентів Prometheus змогли закінчити онлайн-програму попри війну, відключення світла, природні катастрофи, причому за доволі невеликий проміжок часу. 

Також ми помітили, наскільки важливою є спільнота. Спільні успіхи та перемоги підтримують українців і допомагають їм бути ще більш стійкими, сповненими надій та бути практично непереможними.

 

Ось таким було навчання українців/ок на програмі із супроводом Prometheus. Радіємо, що в цю складну зиму й опісля ми були разом. І були підтримкою одне одному. Вдячні команді проєкту та студентам, які вирішили ступити в невідомість. Попри обстріли, вимкнення світла й тепла, та руки, що часом опускалися, ми це таки зробили.

Гарна новина: цього року ми знову маємо для вас 2500 стипендій для навчання на цій програмі! Це ваш шанс отримати нову спеціальність, тож спробуйте податися. Лінк на реєстрацію — тут.

* Prometheus – найбільша в Україні навчальна онлайн-платформа. Перебуває 9 років на ринку освіти та налічує близько 350 курсів. На платформі наразі зареєстровано 2,5 млн. Prometheus надав близько 2 млн сертифікатів, що підтверджують проходження курсу.

Наші клієнти та партнери

Останні записи блогу

Інсайти з навчання

Два роки повномасштабного супротиву 💔

Два роки повномасштабного супротиву 💔 За два роки повномасштабної війни ми навчилися не тільки гуртуватися,…

Про майбутнє, виклики та роль FinTech для бізнесу від Богдана Кривенка

Світовий FinTech-сектор стабільно зростає, перевищуючи темпи світового ВВП. Частка світового FinTech в глобальному ВВП зростає,…

Як налаштувати бізнес-процеси, щоб вони працювали?

Поради від Наталії Заверухи про організацію бізнес-процесів в умовах війни Що таке бізнес-процеси та яка…

Два роки повномасштабного супротиву 💔

Два роки повномасштабного супротиву 💔 За два роки повномасштабної війни ми навчилися не тільки гуртуватися,…

Про майбутнє, виклики та роль FinTech для бізнесу від Богдана Кривенка

Світовий FinTech-сектор стабільно зростає, перевищуючи темпи світового ВВП. Частка світового FinTech в глобальному ВВП зростає,…