У чому переваги розвитку бізнесу в online?
З чого починати та як просувати свій власний бізнес в online?
Як масштабувати бренд на закордонні ринки?
Що змінилося в підходах просування бренду під час війни?
Як бренду реагувати на трагічні події?
Як найкраще просуватися в соцмережах експерту?
Як зібрати команду на старті бізнесу?
Чому варто розпочинати бізнес саме зараз – кілька цитат від Зої Лобод

«Знайди роботу до душі й працюй кожну хвилину свого життя, але з кайфом – це 100% про мене»

Зоя Лобод

Open talks з бізнес-експертами на Prometheus – це зустрічі в прямому етері для учасників «Буткемпу економічного відновлення»*, на яких слухачі отримують поради від експертів-практиків, щоб мати чіткий план дій на 2024 рік для створення або розвитку бізнесу.

На open talk з Зоєю Лобод – співвласницею digital-агенції LOBODS, сертифікованою спеціалісткою від від Meta і Google, співавторкою суперпопулярного курсу Prometheus «SMM: фундамент» – ми поговорили про, особливості запуску та розвитку бізнесу в online.
Розмова вийшла цікавою та теплою. Пропонуємо кілька основних тез від Зої Лобод.

У чому переваги розвитку бізнесу в online?

🔵 Сьогодні digital – це основний канал комунікації між брендом і аудиторію. Тому для старту розвитку бренду – це найкраща локація, щоб розказати про свій продукт та сервіс.

🔵 За рахунок digital-маркетингу ви можете розповсюдити інформацію про ваш бренд, продукт чи сервіс на дуже широку або, навпаки, на дуже вузьку аудиторію.

🔵 Digital – це максимально оцифрована взаємодія з аудиторією. Ви точно знаєте кількість людей, які побачили ваш допис, які провзаємодіяли, конкретну кількість запитів з реклами, який настрій в аудиторії, чи є в неї додаткові питання, який рівень конверсії в продажі тощо.

З чого починати та як просувати свій власний бізнес в online?

🔵 Подумайте, про що ваш бренд. Краще сформулювати думку вам допоможуть 2 практики.

1️⃣ Уявіть свій бренд у вигляді людини. Яка вона? Що їй подобається? Над чим вона сміється? Як поводиться?
2️⃣ «Ліфт з найкращим інвестором світу». У вас саме зараз є можливість проїхати один поверх з найкращим інвестором світу. Що ви йому скажете про ваш бренд за ці 15 секунд, доки ви з ним в одному ліфті?

🔵 Зрозумійте, хто ваша аудиторія.

Подивіться на аудиторію прямих конкурентів. Оберіть 15-20 акаунтів справжніх людей, яких би ви хотіли бачити серед своїх клієнтів, і проаналізуйте їх, починаючи від соціально-демографічних показників і закінчуючи емоційними характеристиками. Так ви зрозумієте свою аудиторію (її потреби, запити, страхи) і зможете чіткіше сформулювати меседж, з яким краще звернутися до неї.

🔵 Оберіть цільову соцмережу – ту, якою переважно користуються ваші потенційні клієнти.

  • ✔️ LinkedIn – якщо вашою ціллю є вихід на міжнародні ринки та робота з В2В сегментом.
  • ✔️ Facebook – якщо серед вашої аудиторії переважно дорослі платоспроможні люди.
  • ✔️ Instagram – у 90% випадків адаптивна соцмережа для будь-якого бізнесу, бо вона покриває досить широку аудиторію.
  • ✔️ TikTok – це окремий величезний канал комунікацій, який вже перестав бути дитячою соцмережею для фану й танців.

 

🔵 Перевіряйте свої креативні ідеї через постинг. Ваш контент має бути:

  • ✔️ системним – 3-7 публікацій на тиждень;
  • ✔️ різноплановим – не лише той, що продає, а й той, що розважає, інформує, допомагає;
  • ✔️ багатоформатним – текст, картинки, відео, reels, stories тощо.


Як масштабувати бренд на закордонні ринки?

🔵 Щоб розуміти контекст, краще вивчить країну, підпишіться на новинні ресурси, створіть календар місцевих свят тощо.

🔵 Проаналізуйте діяльність конкурентів – не українських, а саме місцевих.

🔵 Не варто напряму дублювати контент, краще його адаптувати під ментальні особливості аудиторії, місцеві ситуативи, традиції.

🔵 Дізнайтеся, яка соцмережа є популярною серед вашої аудиторії в іншій країні. Спойлер: вона може суттєво відрізнятися від тієї, яку ви використовуєте в Україні.

Що змінилося в підходах просування бренду під час війни?

1️⃣ Адаптивність до навколишнього середовища. Наша стратегія повністю базується на тому, що говорить аудиторія, чого вона потребує, що шукає, над чим сміється тощо. Ми у прямому сенсі виглядаємо у вікно перш, ніж щось запостити.

Кілька порад

  • ✔️ Зайдіть на Google Trends.
  • ✔️ Подивіться рекомендований контент у TikTok.
  • ✔️ Підпишіться на ключових інфлюенсерів.
  • ✔️ Зареєструйтеся на Pinterest.
  • ✔️ Дивіться відео на ютуб, слухай подкасти, навчайтеся.

Так ви завжди будете в курсі того, чим живе ваша аудиторія, чим цікавиться, що для неї справді важливо саме зараз.

2️⃣ Спрощення контенту. З’явився так званий фаст-фуд контент – дуже швидкий та поживний. На одну одиницю такого контенту користувач зараз витрачає близько 2-х секунд.

Кілька порад

  • ✔️ Оптимізуйте та скорочуйте контент.
  • ✔️ Використовуйте відео з субтитрами.
  • ✔️ Додавайте цікаві графічні елементи.
  • ✔️ Зверніть увагу на UGC-формат.

 

3️⃣  Перехід до Р2Р (people to people). Ми стаємо дуже відкриті та швидкі в комунікаціях, намагаємося допомогти, розв’язати проблему.

Кілька порад

  • ✔️ Залучайте до комунікації власників бізнесу та членів команди.
  • ✔️ Висвітлюйте історію та закулісся бренду.


Як бренду реагувати на трагічні події?

🔵 Три основні правила воєнної комунікації – адаптивність контенту, зв’язок з аудиторією та людяність.

🔵 Ви – брендова сторінка, а не новинний портал. Люди, підписуючись на вас, не очікують новин. Тому репост усіх трагічних подій, що, на жаль, відбуваються, не є бренд-позицією.

Що можна робити?

  • ✔️ Дні тиші, коли ви на 100% виключаєте розважальний контент та пости, що продають.
  • ✔️ Пропозиції конкретної допомоги: надати речі, притулок, гроші тощо.


Як найкраще просуватися в соцмережах експерту?

🔵 У нас у всіх вже так звана бренд-сліпота, коли ми погано розрізняємо логотипи, але ми все ще розрізняємо людей – власників цих бізнесів або експертів.

🔵 Не зупиняйтеся в просуванні блогу виключно на експертності, а подавайтети її через особистість. Які книжки ви читаєте? Де подорожуєте? Чим захоплюєтеся? Про що мрієте?

🔵 Перевірте себе! Закрийте назву вашого профілю? Чи зрозуміло, що це саме ви, а не інший експерт?

Як зібрати команду на старті бізнесу?

🔵 Орієнтуйтеся не на експертизу, а на людяність. Є таке правило: із хорошої людини без досвіду завжди можна зробити професіонала, а якщо приходить професіонал, але погана людина, то це ніяк не виправити.

🔵 Давайте не лише тестове завдання, а й проводьте живі співбесіди.

🔵 Наймайте людей, які експертно сильніші за вас.

🔵 Адаптуйте умови роботи до потреб команди.

🔵 Будьте чесними зі своєю командою і водночас вимагайте чесності щодо себе.

🔵 Створіть презентацію про бренд, його історію, цінності для членів команди.

🔵 Встановіть чіткі та зрозумілі правила співпраці.

🔵 Ваш ідеальний член команди – це той, з ким ви після першою зустрічі готові піти на каву чи на вечерю. Невідомо як, але це правило точно працює!

Чому варто розпочинати бізнес саме зараз – кілька цитат від Зої Лобод

📝 З війною у мене зник страх, бо я розумію – зараз або ніколи. Треба цінувати свої можливості й обов’язково їх використовувати.

📝 У мене безпрецедентна віра в те, що розвивати український бізнес – це класно. Нам допомагають, у нас інвестують – в Україні бачать величезний потенціал.

📝 Я для себе випрацювала таку метафору. У мене є зернятка (мої ідеї та проєкти). І їх можна посадити ось зараз, коли холодно, сніги, так важко щось розгледіти крізь заметіль. Але я розкопую ці сніги та саджаю свої зернятка. Чому? Тому що, коли сніги розтануть, моє зернятко вже проросте, уже буде видиме і зростатиме дуже активно. А інші почнуть тільки саджати, і їм буде потрібно значно більше часу, щоб їхня ідея проросла.

📝 Забудьте про синдром «самозванця». Саме ви досягнете успіху, саме ви можете зробити свій бізнес!

📝 Не гайте часу. Зараз є можливість, зробіть це, спробуйте.

📝 Не бійтеся помилятися. На співбесідах у великих корпораціях типу Google вас запитають не про ваші успіхи, а про ваші факапи, оскільки ваш шлях до успіху залежить від кількості ваших спроб.

📝 Будь ласка, вірте в себе!

Підбірка безплатних курсів, які будуть вам корисні:

📌 «Буткемп економічного відновлення»*:

📚 «Як почати власну справу в часи невизначеності: покроковий гайд від ТОП-підприємців України» – новий курс від ТОП-підприємців України.

📚 «CS50: Основи програмування для бізнес-професіоналів» – справжня абетка з IT для сучасного бізнесмена від Гарвардського університету.

📚 «Зростайте до величі: розумне зростання для приватного бізнесу» – набір інструментів для сталого зростання бізнесу від Дарденської бізнес-школи університету Вірджинії.

📚 «Фінанси для нефінансистів» – дорожня карта для ухвалення фінансових рішень від Університету Райса.

📌 «SMM: фундамент» – авторки Зоя Лобод та Анна Нетик.

📌 «Цифровий маркетинг і електронна комерція» – проводиться в рамках Стипендіальної програми від INCO за підтримки Google.org.

📌 «Успішний стартап: від ідеї до масштабування» – серед авторів Михайло Федоров.

*Проєкт впроваджується ЄБРР за фінансування Швейцарії в рамках Фонду сприяння малому бізнесу ЄБРР (донори Фонду: Італія, Ірландія, Корея, Люксембург, Норвегія, США, Швейцарія, Швеція, Японія та ТайваньБізнес – Фонд Технічного Співробітництва ЄБРР).

Останні записи блогу

Інсайти з навчання

Як підприємцям реагувати на кризи

Поради від Андрія Длігача про стратегічне управління в умовах війни   Що відбувається з бізнесом…

⭐ Як розпочати та розвивати бізнес online в умовах війни – поради від Зої Лобод

У чому переваги розвитку бізнесу в online? З чого починати та як просувати свій власний…

Work in Tech: як 2500 українців отримали нову професію попри блекаути

Проєкт, що допоміг 2500 українців опанувати нову професію під час обстрілів та вимкнень світла Як…

Як підприємцям реагувати на кризи

Поради від Андрія Длігача про стратегічне управління в умовах війни   Що відбувається з бізнесом…

⭐ Як розпочати та розвивати бізнес online в умовах війни – поради від Зої Лобод

У чому переваги розвитку бізнесу в online? З чого починати та як просувати свій власний…